Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Soğukta Şekıl Verılmış Elemanlarla Oluşturulan Yap | YAP 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Elif Ağcakoca |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
|
Dersin İçeriği | Giriş, genel bilgiler, ince cidarlı düzlemsel basınç elemanlarının boyutlandırma kuralları, eğilmeye çalışan elemanların boyutlandırma kuralları, merkezi basınç kuvveti etkisindeki elemanların boyutlandırma kuralları, burulma ve eğilmeli-burulma etkisindeki elemanların boyutlandırma kuralları, merkezi basınç kuvveti ve eğilme momenti etkisindeki elemanların boyutlandırılma kuralları, birleşim elemanları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Soğukta şekil verilmiş elemanlar ile oluşturulmuş yapı tasarımı | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Soğukta form verilmiş çelik imalatında kullanılan malzemeler | |
3 | İnce cidarlı elemanların dayanımı ve boyutlandırma esasları | |
4 | İnce cidarlı elemanların dayanımı ve boyutlandırma esasları | |
5 | Eğilmeye çalışan elemanlar | |
6 | Eğilmeye çalışan elemanlar | |
7 | Basınca çalışan elemanlar | |
8 | Birleşik eksenel yük ve eğilmeye çalışan elemanlar | |
9 | Birleşik eksenel yük ve eğilmeye çalışan elemanlar | |
10 | Birleşik eksenel yük ve eğilmeye çalışan elemanlar | |
11 | Birleşimler | |
12 | Birleşimler | |
13 | Birleşimler | |
14 | Birleşimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders slaytları |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Binaların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için güncel yönetmelikleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Soğukta şekil verilmiş elemanlar ile oluşturulmuş yapı tasarımı | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|