Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapısal Deprem Mühendisliği | YAP 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Derste Pyhon veya Matlab programlama dili ile uygulamalar yapılacağı için bu programlama dillerinde orta seviye bilgiye sahip olunması tavsiye edilir. Ayrıca ödevler ve dönem sonu projesi yine bu programlama dilleri kullanılarak yapılacaktır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYDIN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Depremin insanlar ve insanların oluşturduğu yapılar üzerindeki etkisinin azaltılması bu dersin ana amacını oluşturur. Can kaybının azaltılması ve ekonomik kayıpların kabul edilebilir sınırlara çekilmesi, inşaat mühendislerinin bu konuda iyi bir eğitim almalarına bağlıdır. |
Dersin İçeriği | Sismoloji ve Depremler; Kuvvetli Yer Hareketi; Spektral Analiz; Depremlerde Yerel Koşulların Etkisi; Deprem Tehlikesi; Yapı Dinamiği (Tekrar); Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı; Deprem Yönetmelikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yerin iç yapısından başlayarak, deprem oluşum nedenlerini kavramak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Kuvvetli yer hareketlerini incelemek ve inşaat mühendisliğinde kullanmak için gerekli işlemleri yapabilmek | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Depreme dayanıklı yapı tasarımı hakkında ön bilgiler edinme | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Depremin yapılar üzerinde etkileri; Depremin oluşumu, plaka tektoniği, faylar, deprem dalgaları | |
2 | Depremin şiddeti, büyüklüğü, deprem merkez üstünün saptanması | |
3 | Kuvvetli yer hareketi: ölçümü, karakteristikleri, parametreler, | |
4 | Tek Serbestlik dereceli yapıların deprem etkisi altında davranışı, | |
5 | Elastik ve elastik ötesi davranış spektrumları | |
6 | Depremlerde yerel koşulların etkisi, Yer tepki analizleri | |
7 | Sismik tehlike, sismik risk Dünya ve Türkiye’nin sismisitesi | |
8 | Çok katlı Yapıların yer hareketi altında davranışı, Hareket denklemleri | |
9 | Sönümlü ve sönümsüz serbest titreşim, Özdeğer analizi, | |
10 | Deprem etkisi altında zorlanmış titreşim | |
11 | Deprem Yönetmeliklerinde Hesap Yöntemleri; Düzensizlikler | |
12 | Eşdeğer Statik; Mod Birleştirme; Zaman Tanım Alanı | |
13 | Betonarme Yapılar için Kapasite Tasarımı | |
14 | Deprem Yönetmeliğinde Kolon, kiriş, Perde ve Birleşim yerleri tahkikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS üzerinden paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,mayıs 2008, Ankara, Bizim Büro Basımevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Binaların depreme dayanıklı tasarımı ve değerlendirilmesi için güncel yönetmelikleri uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yerin iç yapısından başlayarak, deprem oluşum nedenlerini kavramak | ||||||
2 | Kuvvetli yer hareketlerini incelemek ve inşaat mühendisliğinde kullanmak için gerekli işlemleri yapabilmek | ||||||
3 | Depreme dayanıklı yapı tasarımı hakkında ön bilgiler edinme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
3. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |