Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanal Enstrümantasyon | ELK 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Fevzeddin Ülker |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanal Enstrümantasyon dersinin amacı gerek bilgisayarla ya da çeşitli elektronik cihazlarla haberleşebilen ve veri toplama bilgisini de işin içine katabilecek hem endüstriyel hem akademik yönde katkı sağlayacak sanal cihazların oluşturulabilmesini sağlayacak altyapıyı hazırlamaktır |
Dersin İçeriği | Sanal Enstrümantasyon, Sanal Enstrümantasyon Yazılımları, Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli programlama döngüleri, Veri toplama işlemleri, Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli grafik,dizi ve küme işlemleri, Veri toplama kart ile sanal enstrümantasyon haberleşmesi, Sanal enstrüman uygulamaları,(Labview, Agilent VEE) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanal enstrümantasyon kavramını tanır, sanal enstrümantasyon yazılımlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Veri toplama ve veri toplama cihazları hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama gerçekleştirebilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Sanal Enstrümanlar oluşturabilir ve sanal laboratuvar hazırlayabilir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanal Enstrümantasyon nedir? | |
2 | Sanal Enstrümantasyonun endüstride kullanım alanları nelerdir? | |
3 | Sanal Enstrumantasyonda kullanılan yazılımlar | |
4 | Labview Grafiksel Programlama ortamı ve temel işlemler | |
5 | Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli programlama döngüleri | |
6 | Sanal Enstrüman oluşturmak için gerekli grafik,dizi ve küme işlemleri | |
7 | Veri toplamanın temelleri | |
8 | Veri toplama kartlarının tanınması | |
9 | Veri toplama işlemlerinde kullanılacak yazılımların incelenmesi | |
10 | Signal Express ve Labview yazılımları ile DAQ cihazlarının kullanımı | |
11 | Sanal Enstrüman Uygulamaları | |
12 | Sanal Enstrüman Uygulamaları | |
13 | Öğrenci Projelerinin Sunumu | |
14 | Öğrenci Projelerinin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.kucuker.sakarya.edu.tr/ |
Ders Kaynakları | • Virtual Instrumentation Using LabVIEW, Jovitha Jerome |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanal enstrümantasyon kavramını tanır, sanal enstrümantasyon yazılımlarını öğrenir | |||||
2 | Veri toplama ve veri toplama cihazları hakkında bilgi sahibi olur ve uygulama gerçekleştirebilir | |||||
3 | Sanal Enstrümanlar oluşturabilir ve sanal laboratuvar hazırlayabilir, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |