Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Enerji Sistemlerinin Analizi | ELK 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET ALİ YALÇIN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET ALİ YALÇIN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr.Barış CEVHER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektrik enerjisi iletiminde devre çözümü için çeşitli metodlar vardır. Bu dersin amacı; Lisansta “Devre Dersleri” temel alınarak, buradan geliştirilen modern yöntemler ile “Enerji İletim Sistemleri Bilgisi” üzerine edinilen yeni bilgileri de kullanarak, iletim sistemlerinin ileri analizlerini ve tasarımı yapacak bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Elektrik Enerji Sistemlerinin tanıtımı, İletim Sistem Elemanlarının Temel Modelleri, Birim Değerler, Bara Admintans-Empedans Kavramları, Bara Admitans-Empedans Matrisinin Elde Edilmesi, İletim Sisteminde Oluşan Değişikliklerin Bara Empedans Matrisislerine Yansıtılması, Yük Akışı analizi, İletim Kayıplarının Hesaplanması, Arıza ve Kısa Devre Analizleri, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletim sistemlerinin çeşitli analizleri için ayrıntılı modellerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | İletim Sistemlerinin incelenmesi için geliştirilen yeni yaklaşımları bilir, kullanır | Eğitsel Oyun, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | İletim sistemlerinin güncel problemleri analitik yaklaşımla çözebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş; İletim Sistemlerinin Temel Modelleri, pu sistemler | |
2 | İletim hat modelleri ; nominal modeller; eşdeğer modeller | |
3 | Bara empedans ve admitans matrisleri; Çevre ve Düğüm Yöntemleri, Zbara ve Ybara Kavramları | |
4 | Bara Empedans Matrisinde Değişiklikler Eleman Ekleme/Çıkarma ; Kuplajsız Hal | |
5 | Yeni Bara Ekleme, Referans Barasına Dal Ekleme, Mevcut Bir Baraya Dal Ekleme | |
6 | Yeni Hat (Kiriş) Ekleme, Mevcut bir Bara ile Referans Barası Arasına Kiriş Ekleme | |
7 | Bara Empedans Matrisinin Doğrudan Kurulumu Ve Değişiklikler Eleman Ekleme/Çıkarma; Kuplajlı (Genel) Hal | |
8 | Graf Teorisi, Primitif Empedans Matrisi, Temel Çevreler Matrisi, Kirşoff Gerilimler Kanunu | |
9 | Temel Kesitlemeler Matrisi, Kirşoff Akımlar Kanunu | |
10 | İncidence Matris, Topolojik Bağıntılar | |
11 | Çok Kapılı Gösterilimler, Devre Matrislerinin Analitik Olarak Türetilmesi | |
12 | Zbara nın Doğrudan Kurulumu | |
13 | Zbara da yapılan Değişiklikler, Uç Graflar Yardımıyla Zbara | |
14 | Diakoptics, Bara Matrislerinin Kullanılımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu, “http://web.sakarya.edu.tr/~yalcin/” |
Ders Kaynakları | Power System Analysis , Stevenson, Mc-Graw Hill, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletim sistemlerinin çeşitli analizleri için ayrıntılı modellerini bilir | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 |
2 | İletim Sistemlerinin incelenmesi için geliştirilen yeni yaklaşımları bilir, kullanır | 5 | 5 | |||
3 | İletim sistemlerinin güncel problemleri analitik yaklaşımla çözebilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 5 | 10 | 50 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |