Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elk.Müh.Uyg.Sayısal Yönt. | ELK 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik problemlerinin nümerik çözüm metotlarını ve uygulanışını araştırmak. |
Dersin İçeriği | Yinelemeli metotlarla cebrik denklem veya denklem sistemlerinin çözümü, Direk metotla Lineer cebrik denklem sisteminin çözümü, Enterpolasyon(Ara değer bulmak), Sayısal Entegral ve Türev, Diferansiyel Denklemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To implement the methods for computer solution for presents the engineering problems.. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, Soru-Cevap, | |
2 | To solve a given problem using different approaches with a variety of software systems and experiment with the various parameters of the problem. | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, | |
3 | To be aware of the many commercial software systems available and their appropriate uses in the solution of engineering problems. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Yük akışı analizine uygulamak. | Gözlem, | |
5 | Geçici kararlılık çalışmasına uygulamak. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölüm 1: Cebrik Denklemlerin Çözümü, İteratif ( Yinelemeli ) metotlarla denklemlerin çözümü, Newton-Raphson metodu, Yarıya bölme metodu, Regula-Falsi metodu | |
2 | İteratif ( Yinelemeli ) metotlarla denklem sistemlerinin çözümü, Gauss ve Gauss-Seidel Metodu, Ardışık yaklaşım ve düzeltme metodu , Nonlineer cebrik denklemlerin çözüm yöntemleri , İteratif çözüm , Newton-Raphson metodu | |
3 | Direk metotla Lineer cebrik denklem sisteminin çözümü, Sürekli denklemler , Determinantlarla çözüm . Gauss yok etme(eliminasyon) metodu | |
4 | Gauss-Jordan metodu , Determinantın hesabı , Matris inversi(tersi) ve denklem sistemlerinin çözümü | |
5 | Uygulama: Yük akışı | |
6 | Bölüm 2- Enterpolasyon: Lagrange Enterpolasyonu, Newton’un bölünmüş farklar enterpolasyonu, Eşit aralık:Newton’un ileri fark formülü | |
7 | Eşit aralık: Newton’un geri fark formülü. Merkezi fark formülü | |
8 | Uygulamalar | |
9 | Bölüm 3- Sayısal Entegral ve Türev :Dikdörtgen kuralı, Yamuk kuralı | |
10 | Nümerik Türev | |
11 | Uygulamalar | |
12 | Bölüm 4- Diferansiyel Denklemler: Diferansiyel denklem sistemlerinin sayısal çözüm, yöntemleri, Euler metodu, İyileştirilmiş Euler metodu | |
13 | Runge-Kutta metodu , Çok aşamalı metot | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ş.Özbey ´ Uygulamalı Sayısal Analiz ‘ Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1.Glenn W. Stags, Ahmed H. El-Abiads “Computer Methods in Power System Analaysis” Mc.Graw-Hill Book Company, 1968 2.Ali YAZICI, C. Fürgen SELBES “ NUMERICAL ANAYSIS A COMPUTATIONAL APPROACH” MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY 1991 3.ERWIN KREYSZIG “ ADVANCED ENGINEERING MATHEMATICS” JOHN WILEY & SONS, INC. 1993 4.Kenneth H. Rosen “ DISCRETE MATHEMATICS AND ITS APPLICATIONS” ” Mc.Graw-Hill, Inc. 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | To implement the methods for computer solution for presents the engineering problems.. | |||||
2 | To solve a given problem using different approaches with a variety of software systems and experiment with the various parameters of the problem. | |||||
3 | To be aware of the many commercial software systems available and their appropriate uses in the solution of engineering problems. | |||||
4 | Yük akışı analizine uygulamak. | |||||
5 | Geçici kararlılık çalışmasına uygulamak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |