Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzmanlık Alanı | FIZ 802 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 35 |
2. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
3. Ara Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 100 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Proje / Tasarım | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Proje / Tasarım | 100 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
4. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 0 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Sözlü Sınav | 100 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Sözlü Sınav | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
1. Sözlü Sınav | 25 |
2. Sözlü Sınav | 25 |
3. Sözlü Sınav | 25 |
4. Sözlü Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Sözlü Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 100 |
1. Ödev | 100 |
1. Ara Sınav | 100 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 4350 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 100 |
1. Final | 0 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 90 |
1. Final | 10 |
Toplam | 2120 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|