Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Usulleri I | TMB 109 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMAL KARABAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr.Ferdi KOÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Musikisinde kullanılan usûller ve uygulamaları hakkında bilgi kazanmak |
Dersin İçeriği | Türk Musikisinde Kullanılan Usûller ve Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Musikisinde Usûl, Ölçü, Mertebe, Darb Kavramları ve Usûllerin Yazımı | |
2 | Usûllerin Yazımı ve Türk Musikisinde Kullanılan Usûller | |
3 | Türk Musikisinde kullanılan ritim çalgıları | |
4 | Metronom ve çalgı uygulamaları | |
5 | Metronom ile Nim Sofyan basit usul uygulamaları | |
6 | Nim Sofyan basit usulünün eser üzerinde uygulanması | |
7 | Metronom ile Semai basit usul uygulamaları | |
8 | Semai basit usulünün eser üzerinde uygulanması | |
9 | Metronom ile Sofyan bileşik usul uygulamaları | |
10 | Sofyan bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
11 | Metronom ile Türk Aksağı bileşik usul uygulamaları | |
12 | Türk Aksağı bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması | |
13 | Metronom ile Yürük Semai bileşik usul uygulamaları | |
14 | Yürük Semai bileşik usulünün eser üzerinde uygulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Özkan,İsmail Hakkı (1994), Türk Musikisi Nazariyatı ve Usulleri, Ötüken, İstanbul. |
Ders Kaynakları |
[2] Tura, Yalçın (1988), Türk Musikisinin Meseleleri, Pan Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İka’nın temel kavramlarını yapılandırır. | ||||||||||||
2 | Türk Musikisinde kullanılan usullerin tarihi gelişimini özetler. | ||||||||||||
3 | Basit ve Bileşik usul kalıplarını birleştirir. | ||||||||||||
4 | Usul kalıpları ve güfteler arasındaki uyumu analiz eder. | ||||||||||||
5 | Türk Musikisinde kullanılan usullere dair teknik bilgi ve duyularını geliştirir. | ||||||||||||
6 | Türk Musikisi formlarını usulleriyle birlikte uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
2. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |