Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji (Thm) II | TMB 104 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri öğrenebilme |
Dersin İçeriği | İslamiyet öncesinde Türk halk müziği, Türk halk müziğinin tasnifi, solfej ve dikte çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Usûlleri sınıflandırır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
2 | Basit ve bileşik usûlleri uygular. | Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Basit melodik eserleri notaya alır. (dikte) | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Grupla Çalışma, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri duyarak anlayabilir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halk müziğinin sınıflandırması, Türk halk müziğinde usul kullanımı. | Sertan Demir Yayımlanmamış Ders notu sayfa 2-13. |
2 | 6/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışmaları. | Etüt 65, 66, 67, 68, 69. |
3 | 5/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 70, 71, 72, 73, 74. |
4 | İslamiyet öncesi Türk halk müziği. | Savaş Ekici Yayımlanmamış Ders notu. |
5 | 10/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 75, 76, 77 |
6 | 10/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 78, 79, 80. |
7 | 7/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 81, 82, 83, 84, 85, |
8 | 8/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 86, 87, 88. |
9 | 8/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 89, 90. |
10 | 9/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 91, 92, 93, 94, 95. |
11 | 9/8'lik usullerin Türk halk müziğindeki kullanımı ve solfej çalışması. Basit düzey melodi diktesi çalışmaları. | Etüt 96, 97, 98, 99. |
12 | Karışık usûllerden oluşan etütlerin solfej çalışması ve uygun seviyedeki melodi diktesi çalışmaları | Etüt 100. |
13 | Türkülerin usullerinin belirlenmesinde dikkat edilecek hususlar. | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | DEMİR, Sertan; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk müziği Solfeji, Sakarya Üniversitesi devlet Konservatuvarı. Ekici, Savaş; Yayımlanmamış ders notu, Türk Halk Müziği Bilgileri, Gaziantep Üniversitesi TMDK. |
Ders Kaynakları | Demir, Sertan (2013); Türk Halk Müziği Solfejine Giriş, Usar Yay., İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Usûlleri sınıflandırır. | ||||||||||||
2 | Basit ve bileşik usûlleri uygular. | ||||||||||||
3 | Basit melodik eserleri notaya alır. (dikte) | ||||||||||||
4 | Türk Halk Müziğinde kullanılan usûlleri duyarak anlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 5 |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |