Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Orkestra I | TBB 315 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzik yoluyla anlama, anlatma, dinleme, yaratma gücünü geliştirme. Müzikte duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerilerini kazanma. Müziğin temel kavramları ve müzik dilinin önemi. |
Dersin İçeriği | 19.Yüzyıldan seçilmiş Klasik Türk Müsikisi, Türk Halk Müziği ve Klasik Batı Müziği solo ve çok sesli eserler. Seçilmiş eserlerin dönemlerine ve ses özelliklerine uygun olarak çalışılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri uygular. | Tartışma, | |
2 | Eserleri anlama, yorumlama becerileri gelişir. | Tartışma, | |
3 | Serbest eser yorumlama yapar. | Tartışma, | |
4 | Solo, grup, orkestra çalışma becerileri gelişir. | Tartışma, | |
5 | Eserlerin deşifraj ve yorumlanmasında deneyim kazanır. | Tartışma, | |
6 | Konser, sunum deneyiml kazanır. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saz Semaisi ve Peşrev Nedir?Zeybek, Oyun Havası nedir?/Sonate, Vals, Üvertür, Menuet, Romance, Polka nedir? | Eserlerin formları hakkında bilgi verilmesi ve bu formda eserler dinletilmesi. |
2 | Nihavend Saz Semaisi -Neyzen Yusuf Paşa/Rast Zeybek-İsmail Hakkı Bey/Pathetique Sonate 2nd Mvt, Ludwig von Beethoven | Eserlerin makamları-tonları, süslemeleri hakkında bilgi verilmesi ve eserlerin kayıtlarının dinletilmesi. |
3 | Ferahnâk Peşrev-Salih Dede/Uşşak Oyun Havası-İ.Hakkı Bey/Romance in F Op.50-Beethoven | Eserlerin tonları, süslemeleri, ritimleri hakkında bilgi. |
4 | Hisar-Buselik S.Semaisi-Tanburi Büyük Osman Bey/Rast Zeybek-Tanburi Cemil Bey/9.senfoniden bir tema L.V.Beethoven | Eserlerin tonları, ritimleri, süslemeleriyle igili bilgi, eserlerin dinletilmesi. |
5 | Bestenigâr Peşrev-H.İ.Dede Efendi/Uşşak Oyun Havası-İ.Hakkı Bey/Macar Dansı No 5'dan bir tema-Johannes Brahms | Eserlerin tonları, ritimleri, süslemeleri hakkında bilgiler, eserlerin dinletilmesi. |
6 | Anlatımlı, örnekli ritim uygulamaları/anlatımlı örnekli ritim uygulamaları/anlatımlı örnekli ritim uygulamaları. | Eserlerin içerisinde yer alan ritimlerin uygulamalı örneklerle anlatılması, çalışılması |
7 | Şedd-i Araban S.Semaisi-Tanburi Cemil Bey/Buselik Zeybek-Rauf Yekta Bey/7. Senfoniden bir tema D. Shostakovich | Eserlerin ve örnek uygulamaların tekrar edilmesi. |
8 | Vize | Eserlerin dinletilmesi, eserlerin tonları, ritimleri, süslemeleri hakkında bilgi. |
9 | Uşşak S.Semaisi-Salih Dede/Uşşak Zeybek-İ.Hakkı Bey/Waltz-J.Brahms ve 2. haftanın tekrarı. | Eserlerin dinletilmesi, eserlerin tonları, ritimleri, süslemeleri hakkında bilgi verilmesi. |
10 | Şedd-i Araban Pesrev-Tanburi Cemil Bey / Hicaz Game Havası-Fahri Kopuz / Pizzicato Polka-J.Strauss ,3.hafta tekrarı. | Eserlerin ritimleri,tonları,süslemeleriyle ilgili bilgi, eserlerin dinletilmesi |
11 | Sultanî Yegâh Peşrev-Kanunî Hacı Arif Bey/Hüseyni Oyun Havası-Tanburi Cemil Bey/Carmen Uverture Orkestra Partisyon-George Bizet | Eserlerin dinletilmesi ve tonları, ritimleri, süslemeleri hakkında bilgi. |
12 | Hüseyni S.Semaisi-K.H. Arif Bey/Rast Zeybek(çargâhta)/Carmen Uverture orkest.partisyon-G.Bizet. | Eserlerin tonları, ritimleri, süslemeleriyle ilgili bilgi, eserlerin dinletilmesi. |
13 | Muhayyer Peşrev-Tanburi Cemil Bey/Beyati-Araban Oyun Havası-İ.Hakkı Bey/ Yeni Dünya Senfonisi no.9 Largo A.Dvorak | Eserlerin dinletilmesi, eserlerin ritimleri, tonları,süslemeleri hakkında bilgi |
14 | Genel tekrar | Eserlerin, uygulamalı çalışmaların yeniden tekrarı. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TRT Arşivi, İ.T.Ü. Türk Müziği Devl. Konservatuvarı Kütüph., İstanbul ÜniversitesiDevl. Konservatuvarı Kütüph. |
Ders Kaynakları | TRT Arşivi, İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi, "Orkestra Yazıları" Hikmet Şimşek, "Türk Müziği ve Armonisi" Kemal İerici. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri uygular. | ||||||||||||||
2 | Eserleri anlama, yorumlama becerileri gelişir. | ||||||||||||||
3 | Serbest eser yorumlama yapar. | ||||||||||||||
4 | Solo, grup, orkestra çalışma becerileri gelişir. | ||||||||||||||
5 | Eserlerin deşifraj ve yorumlanmasında deneyim kazanır. | ||||||||||||||
6 | Konser, sunum deneyiml kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |