Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oyun Repertuvarı ve Müziği Vıı | THO 421 | 7 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk halk oyunlarının sahnelenmesinde yeni denemeler yapmak sahneye aktarma becerilerinin denemeler ve uygulamalar yoluyla geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Farklı dans formlarını sentezleyerek koreografik sahne uygulamaları yapmak. Yaratıcı deneyimler tasarlayarak artistik sunum becerilerini geliştirmek ve sahne tecrübesi kazandırmak. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’nin farklı bölgelerinde görülen halk oyunları pratikleri ve geleneksel danslardaki kültürel çeşitlilik hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Farklı coğrafi bölgelerdeki Türk halk oyunları alt türlerine ait repertuvara hakimdir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Türkiye’de yaşayan farklı kültürel toplumların halk oyunlarından örnekler icra edebilir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Türkiye’nin farklı bölgelerinde uygulanan yaygın türler, alt türler ve göçmen danslarına ait müzik ve görüntülerin izlenmesi ve geleneksel danslardaki kültürel çeşitlilik üzerine tartışma. | |
2 | Marmara bölgesinde görülen halk oyunları alt türlerinden örneklerle toplu uygulamalar. | |
3 | Karadeniz bölgesinde görülen halk oyunları alt türlerinden örneklerle toplu uygulamalar. | |
4 | Ege bölgesinde görülen halk oyunları alt türlerinden örneklerle toplu uygulamalar. | |
5 | Akdeniz bölgesinde görülen halk oyunları alt türlerinden örneklerle toplu uygulamalar. | |
6 | Doğu Anadolu bölgesinde görülen halk oyunları alt türlerinden örneklerle toplu uygulamalar. | |
7 | Güneydoğu Anadolu bölgesinde görülen halk oyunları alt türlerinden örneklerle toplu uygulamalar. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İç Anadolu bölgesinde görülen halk oyunları alt türlerinden örneklerle toplu uygulamalar. | |
10 | Boşnak danslarından örneklerle toplu uygulamalar. | |
11 | Üsküp danslarından örneklerle toplu uygulamalar. | |
12 | Azerbaycan danslarından örneklerle toplu uygulamalar. | |
13 | Abhazya danslarından örneklerle toplu uygulamalar. | |
14 | Gürcü danslarından örneklerle toplu uygulamalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’nin farklı bölgelerinde görülen halk oyunları pratikleri ve geleneksel danslardaki kültürel çeşitlilik hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
2 | Farklı coğrafi bölgelerdeki Türk halk oyunları alt türlerine ait repertuvara hakimdir. | |||||||||||
3 | Türkiye’de yaşayan farklı kültürel toplumların halk oyunlarından örnekler icra edebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |