Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Gitar) | CGT 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli metotlar üzerinden egzersizler ile eser çalmaya ve çalışmaya hazırlık.
|
Dersin İçeriği | Klasik gitarda sağ ve sol el teknikleri, eser deşifre, çalışmaya ve icraya hazırlık ve yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağ el teknik çalıştırılması. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sol el teknik çalıştırılması. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Deşifre ve ileri icracılık yöntemleri. çalıştırışması. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Eserlerin seslendirilmesinde dikat edilecek hususlar. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Papararo üzerinden boş tel sağ el egzersizlerinin verilmesi | |
2 | Papararo üzerinden verilen boş tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
3 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el egzersizlerinin verilmesi | |
4 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
5 | Dönem içi etüt ve eserin belirlenmesi ve deşifre edilmesi | |
6 | Dönem içi etüt ve eserin kontrol edilmesi | |
7 | VİZE- DÖNEM İÇİ ETÜDÜN SESLENDİRİLMESİ | |
8 | Muaro Gangi üzerinden dolu tel sağ el egzersizlerin verilmesi | |
9 | Muaro Gangi üzerinden verilen dolu tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
10 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el legato egzersizlerinin verilmesi | |
11 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el legato egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
12 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
13 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
14 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arenas 1 ve 2 gitar metodu. Paparora ve Gangi gitar metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağ el teknik çalıştırılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Sol el teknik çalıştırılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
3 | Deşifre ve ileri icracılık yöntemleri. çalıştırışması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Eserlerin seslendirilmesinde dikat edilecek hususlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |