Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Oyunları (Horon) | SAU 656 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Umut Erdoğan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk halk oyunlarında horon oyun türüne Trabzon yöresi örneklemeleri. |
Dersin İçeriği | Türk halk oyunlarında horon türü. Trabzon yöresi erkek oyunlarından Horon Kurma, Sıksara, Sallama, Kozangel, Tonya oyunları ve kadın Horonları. Trabzon yöresi halk oyunları giyim kuşamı ve Trabzon yöresinde kullanılan ritim kalıpları ve asma davulla icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Horon dans türü hakkında teorik bilgi edinme | ||
2 | Horon dans türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme | ||
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme | ||
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme | ||
5 | Horon danslarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk halk oyunlarında Horon nedir? | |
2 | Trabzon yöresi halk oyunları kadın ve erkek kıyafetleri, yöre ile ilgili alan araştırmaları ve görsel kaynakların izlenmesi. | |
3 | Horon Kurma oyunu ve ritim yapısı | |
4 | Sıksara oyunu ve ritim yapısı | |
5 | Sallama oyunu ve ritim yapısı | |
6 | Kozangel oyunu ve ritim yapısı | |
7 | Tonya oyunları ve ritim yapısı | |
8 | Erkek oyunlarının genel tekrarı | |
9 | Kadın Horon Kurma | |
10 | Kadın Horonları | |
11 | Kadın Horonları | |
12 | Erkek oyunları, Kadın Horonları genel tekrar | |
13 | Genel tekrar | |
14 | Genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Görsel alan araştırmaları kayıtları |
Ders Kaynakları | Türk Halk Oyunlarında Tür ve Biçim Meselesi Öcal Özbilgin |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Horon dans türü hakkında teorik bilgi edinme |
2 | Horon dans türü adımlarını uygulamalı öğrenme ve hatırlayabilme |
3 | Tekrarlanan adımları içselleştirerek uygulayabilme |
4 | Hareketi kendi bedenine aktarmayı tasarlayabilme |
5 | Horon danslarını gösterebilme, sahneye uyarlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 52 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |