Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çoksesli Koro | SAU 659 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | H. Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | koro kavramı hakkında genel bilgi vermek, koroyu oluşturma bilincinin yanı sıra koroda söyleme davranışının kazandırılması, küçük çapta eserlerden başlayarak iki, üç ve dört sesli eserlerin seslendirilmesi. Öğrencileri ses özelliklerine göre gruplandırarak ses grupları arasında tını ve uyum sağlama alıştırmaları. Ses, soluk, söz bağlantısını sağlayıcı alıştırmalar ve bunları sınıf düzeyine uygun olan koro eserlerinde uygulama. Koro kültürü, koro disiplini ve iletişim konularında bilgi ve bakış açısı kazanma. |
Dersin İçeriği | Koroda ses eğitiminin hedefleri doğrultusunda bireye, bedensel ve zihinsel olarak hazır olma, doğru duruş, bedensel gevşeme, esneklik ve ruhsal rahatlama alışkanlığı kazandırılmasına yönelik uygulamalar. Doğru solunuma dayalı olarak ses üretme, sesi doğru yerde ve doğru bir entonasyonla kullanma, rezonans bölgelerinde büyüterek zenginleştirme, koro ile kaynaşık ses elde etme çalışmaları, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Koro hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Birlikte söyleme gönüllü olur. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Ses-soluk-söz bağlantısı kurup, öğretmen eşliğinde örnekler | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Koro disiplini kazanır | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Farklı ses gruplarının birleşmesiyle oluşan ses bütünlüğünü irdeler. | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Koro üyesi olarak elde ettiği becerilerle yeni kompozisyonlar oluşturur. | Tartışma, Rol Oynama, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koro kavramı hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Koro kavramı ve ses grupları hakkında genel bilgilendirme, ses gruplarının seçimi | |
3 | Ses-soluk-söz bağlantısı egzersizleri | |
4 | Ses-soluk-söz bağlantısı egzersizleri | |
5 | Ses-soluk-söz bağlantısı egzersizleri | |
6 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve kanon seslendirme | |
7 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve kanon seslendirme | |
8 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve iki sesli eserler seslendirme | |
9 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve iki sesli eserler seslendirme | |
10 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve iki sesli eserler seslendirme | |
11 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve üç sesli eserler seslendirme | |
12 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve üç sesli eserler seslendirme | |
13 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve üç sesli eserler seslendirme | |
14 | Koroda söylemeye yönelik bedensel ve zihinsel hazırlık çalışmaları ,ses alıştırmaları ve üç sesli eserler seslendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevik, Suna; (1997) "Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri", Ankara:Doruk Yay. |
Ders Kaynakları | Egüz, Saip; "Piyano Eşlikli Halk Türküleri |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Koro hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Birlikte söyleme gönüllü olur. |
3 | Ses-soluk-söz bağlantısı kurup, öğretmen eşliğinde örnekler |
4 | Koro disiplini kazanır |
5 | Farklı ses gruplarının birleşmesiyle oluşan ses bütünlüğünü irdeler. |
6 | Koro üyesi olarak elde ettiği becerilerle yeni kompozisyonlar oluşturur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |