Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik-Elektronik Mühendisliğine Giriş | EEM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | .. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Dr.Öğr.Üyesi NÜKHET SAZAK, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bölüme yeni katılan öğrencilerin oryantasyonunu sağlamak, Elektrik-Elektronik Mühendisliği bölümünde kullanılacak temel kavramları öğretmek, etik ve iş sağlığı ve güveniği konularında öğrencilerimizde farkındalık sağlamak. |
Dersin İçeriği | Elektrik-Elektronik Müh. meslek tanıtımı, Bölümün tanıtımı ve derslerin ilişkilerinden bahsedilmesi, Mühendislik Etiği, Birim Sistemleri, Doğru ve Alternatif Akım, Gerilim ve Akım Kaynakları,Ohm Kanunu, Kirchoff Yasaları,Devre Kavramı, Seri Devreler, Paralel ve Karmaşık Devreler,Yarıiletken Teknolojisi,Genel İş Sağlığı ve İş Güvenliği,Elektrikli Çalışmalarda İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve Elektrik Elektronik Mühendisliği meslekleri hakkında bilinçlenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Etik kavramlar ve davranışlar hakkında bilgi sahibi olur etik ilkeleri açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin temel kavramlarını açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İş Güvenliği ve iş sağlığı konusunda kendisine farkındalık sağlar. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş, Sakarya Üniversitesi ve Bölümümüzün tanıtılması | |
2 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin tanıtılması | |
3 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinde alt bilim alanlarının tanıtılması | |
4 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin uygulama alanlarının tanıtılması | |
5 | Mühendislik Etiği | |
6 | Birim Sistemleri | |
7 | Temel Kavramlar ve Yasalar | |
8 | Temel Devre Elemanları, Gerilim ve Akım Kaynakları | |
9 | Temel devre elemanlarının paralel ve seri bağlanması | |
10 | Bilgisayar Desltekli Devre Analizi | |
11 | Ara sınav | |
12 | Doğru ve Alternatif Akım | |
13 | Yarıiletken Elemanların Temelleri | |
14 | Genel İş Sağlığı ve İş Güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mühendislik ve Elektrik Elektronik Mühendisliği meslekleri hakkında bilinçlenir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Etik kavramlar ve davranışlar hakkında bilgi sahibi olur etik ilkeleri açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Elektrik Elektronik Mühendisliğinin temel kavramlarını açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | İş Güvenliği ve iş sağlığı konusunda kendisine farkındalık sağlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 6 | 3 | 18 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |