Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Deneyimi Eğitimi | EEM 478 | 8 | 5 + 10 | 10 | 18 |
Ön Koşul Dersleri | BAŞVURU DÖNEMİNE KADAR OLAN TÜM DERSLERİN (STAJ ve ORTAK SEÇMELİ HARİÇ) ALINMIŞ ve BAŞARILMIŞ OLMASI, KÜMÜLATİF ORTALAMASININ 2.10 OLMASI |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine Elektrik-Elektronik Mühendisliği eğitiminin uygulamalı olarak verilerek deneyim kazanmalarının sağlanması. |
Dersin İçeriği | İşletmenin Elektrik-Elektronik Mühendisliği kapsamında çalışma süreçleri, organizasyon yapıları, İSG mevzuatı, Kalite Yönetim Sistemleri uygulamaları, Standartlar ve Yönetmelikler, otomasyon sistemi, Bakım-Onarım faaliyetleri, Araştırma-Geliştirme faaliyetleri, Projelendirme faaliyetleri, Tasarım ve Üretim raporlarının hazırlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | İşletmenin otomasyon sistemini hakkında bilgi sahibi olur. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
9 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen projelendirme faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
10 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlerine katılır. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | |
2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | |
3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | |
4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | |
5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | |
6 | İşletmenin otomasyon sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | |
7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | |
8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İşletmenin otomasyon sistemini inceleme | |
11 | Bakım-onarım faaliyetlerine katılma | |
12 | Araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılma | |
13 | Projelendirme faaliyetlerine katılma | |
14 | Tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlere katılma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Elektrik-Elektronik Mühendisliği İle ilgili tüm uygulamalı Kitaplar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmenin organizasyon yapısı, şeması ve çalışma süreçleri (planlama, aksiyon alma, kontrollerin gerçekleştirilmesi vs.) hakkında incelemeler yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İşletmenin ISG (İş Sağlığı ve İşçi Güvenliği) yönetmeliği kapsamında gerçekleştirdiği faaliyetleri inceler. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | İşletmede iş etiğini ve Kalite Yönetim Sistemleri kapsamında gerçekleştirilen faaliyetleri inceler. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | İşletmede Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili standartlar ve yönetmelikler hakkında araştırmalar yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | İşletmede gerçekleştirilen disiplinler arası çalışmaları ve projeleri inceleyerek bu çalışma ve projelerde görev alır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | İşletmenin otomasyon sistemini hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen bakım-onarım faaliyetlerine katılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen araştırma-geliştirme faaliyetlerine katılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda gerçekleştirilen projelendirme faaliyetlerine katılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | İşletmede ya da işletmede görev aldığı bulunduğu departmanda tasarım ve üretim raporlarının hazırlanması ile ilgili faaliyetlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 30 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 18 |