Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Devreleri II | EEM 206 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Alternatif akım ile ilgili temel kavramlar verilerek, alternatif akım devrelerinin sürekli ve geçici durumdaki çözüm yöntemlerini ve iki kapılı doğrusal devre modellerini kullanarak sistem davranışlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Fazör kavramı ve RLC devreleri üzerindeki uygulamaları, Aktif, reaktif ve kompleks güç kavramları, Maksimum güç aktarımı, Üç fazlı devreler, Laplace dönüşümü ve devre çözümünde uygulamaları, Filtreler, İki kapılı devreler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alternatif akım devrelerinin analizini yapar, | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Üç fazlı sistemleri bilir, hesaplamalarını yapar, | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Laplace dönüşümünü kullanarak geçici durum devre davranışlarını inceler, | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Filtre devrelerini tasarlar, | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Doğrusal devrelerin transfer fonksiyonlarını bulur, | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinusoidal kaynaklar ve fazör tanımı | |
2 | Sürekli durumdaki devre çözümleri | |
3 | Aktif, reaktif ve kompleks güç kavramları | |
4 | Maksimum güç teoremi | |
5 | Üç fazlı sistemler | |
6 | Laplace dönüşümü ve devre çözümündeki uygulamaları | |
7 | Laplace dönüşümünün geçici durum çözümündeki uygulamaları | |
8 | Doğrusal devrelerin frekans cevabı | |
9 | Filtre devreleri | |
10 | Lineer filtre tasarımı, temel pasif ve aktif filtreler | |
11 | Kuplajlı bobinler, ideal transformatör tanımı | |
12 | Gerçek transformatörler ve eşdeğer devreleri | |
13 | İki kapılı devre modelleri, ve uygulamaları | |
14 | İki kapılı devrelerin birleştirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | D.E. Johnson, J.R. Johnson, J.L. Hilburn, and P.D. Scott, "Electric Circuit Analysis", third edition, Prentice Hall, 1997. Ş.Özbey, "Elektrik Devre Analizi I", Seçkin Yayınları, Ankara. M.Timur Aydemir, "Temel Mühendislik Devre Analizi", Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. Ali Bekir YILDIZ, "Elektrik Devreleri I Teori ve Çözümlü Örnekler", Volga Yayıncılık, 2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alternatif akım devrelerinin analizini yapar, | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Üç fazlı sistemleri bilir, hesaplamalarını yapar, | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Laplace dönüşümünü kullanarak geçici durum devre davranışlarını inceler, | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Filtre devrelerini tasarlar, | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | Doğrusal devrelerin transfer fonksiyonlarını bulur, |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |