Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analog Haberleşme | EEM 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | EEM 108 Olasılık ve İstatistik, EEM 335 İşaretler ve Sistemler |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Haberleşme sistemleri hakkında lisans seviyesinde ilk ders olan bu dersin amacı, analog haberleşme sistemlerini analiz edebilmek ve tasarlayabilmek için gerekli olan temel kavramları tanıtmaktır |
Dersin İçeriği | Genlik modülasyonu (AM), tek yan bandlı modülasyon (SSB), artık yan band modülasyonu (VSB), frekans modülasyonu (FM), radyo ve televizyon sistemleri, gürültünün genlik ve açı modülasyonlu sistemlerin üzerindeki etkileri, faz kenetlemeli çevrim (PLL) devreleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genlik modülasyonunu kavramak | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Tek yan band modülasyonunu kavramak | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
3 | Artık yan band modülasyonunu kavramak | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
4 | Frekans ve faz modülasyonunu kavramak | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
5 | Gürültünün genlik ve açı modülasyonlu sistemler üzerindeki etkilerini kavramak | Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Anlatım, Tartışma, | |
6 | Taşıyıcının faz ve frekansının faz kenetlemeli çevrim kullanarak kestirilmesini kavramak | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analog haberleşmeye giriş | 1.Hafta Sunusu |
2 | Vektör analiz ve sinyaller | 2.Hafta Sunusu |
3 | Olasılık ve rassal değişkenler | 3.Hafta Sunusu |
4 | Analog haberleşme sistemleri | 4.Hafta Sunusu |
5 | Sinyallerin frekans İçerikleri : Fourier serisi - Fourier transformasyonu | 5.Hafta Sunusu |
6 | Gürültü ve haberleşme sistemleri üzerindeki etkisi | 6.Hafta Sunusu |
7 | Distorsiyonsuz iletim | 7.Hafta Sunusu |
8 | Analog filtreler | 8.Hafta Sunusu |
9 | Analog modülasyonlar : genlik modülasyonu-demodülasyonu | 9.Hafta Sunusu |
10 | Frekans ve faz modülasyonu | 10.Hafta Sunusu |
11 | Radyo (AM-FM) – televizyon haberleşmesi | 11.Hafta Sunusu |
12 | Bilgisayar ağları | 12.Hafta Sunusu |
13 | Kablosuz haberleşme : uydu ve GSM haberleşme sistemleri | 13.Hafta Sunusu |
14 | Sayısal haberleşme | 14.Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] http://www.abis.sakarya.edu.tr/adresinden yayınlanan ders notları |
Ders Kaynakları | [2] J. G. Proakis, M. Salehi, Coomunication Ssystems Engineering, third edition, Prentice Hall, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genlik modülasyonunu kavramak | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Tek yan band modülasyonunu kavramak | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Artık yan band modülasyonunu kavramak | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Frekans ve faz modülasyonunu kavramak | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Gürültünün genlik ve açı modülasyonlu sistemler üzerindeki etkilerini kavramak | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Taşıyıcının faz ve frekansının faz kenetlemeli çevrim kullanarak kestirilmesini kavramak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |