Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mekanik Titreşimler | MKM 218 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Lineer Cebir, Diferansiyel Denklemler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN DAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖMER KADİR MORGÜL, Doç.Dr. HÜSEYİN DAL, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA EROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Emin SAYAN
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Titreşim kavramının önemini ve mühendislik açısından kapsamlı değerlendirilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Titreşim kavramı, doğal frekans kavramı, titreşimde enerji yöntemleri, tek ve çok serbestlik dereceli sönümlü ve sönümsüz sistemler, zorlanmış titreşimler, rezonans kavramı, dinamik titreşim yutucuları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hareket denklemlerini çıkarıp çözebilir | ||
2 | Doğal frekansı ve sönüm miktarını hesaplayabilir | ||
3 | Enerji yöntemlerini kullanabilir | ||
4 | Titreşim yalıtım parametrelerini hesaplayabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Titreşim Teorisi temel kavramları | |
2 | Titreşimlerin vektörel ifadesi | |
3 | Matematikse model ve hareket denklemi | |
4 | Tek serbestlik dereceli sönümsüz serbest titreşimler | |
5 | Tek serbestlik dereceli sönümsüz serbest titreşimler | |
6 | Enerji yöntemleri | |
7 | Sönümlü serbest titreşimler | |
8 | Sönümlü serbest titreşimler | |
9 | Zorlanmış titreşimler | |
10 | Zorlanmış titreşimler | |
11 | İki serbestlik dereceli sistemlerin titreşimler | |
12 | Titreşim yalıtımı | |
13 | Dinamik titreşim sönümleyicileri | |
14 | Endüstriyel uygulama örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mekanik Titreşimler Ders Notları (Doç. Dr. Hüseyin DAL) |
Ders Kaynakları | Fuata Pasin, Mekanik Titreşimler Ders Notları Singiresu S. Rao, Pearson, Mechanical Vibrations
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hareket denklemlerini çıkarıp çözebilir | |||||||||||||||||||||||
2 | Doğal frekansı ve sönüm miktarını hesaplayabilir | |||||||||||||||||||||||
3 | Enerji yöntemlerini kullanabilir | |||||||||||||||||||||||
4 | Titreşim yalıtım parametrelerini hesaplayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |