Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makina Elemanları II | MKM 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Machine Elements I, Strenght, Engineering Materials, Technical Drawing |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknik sistemleri (makina, tesisat, cihaz vb.) oluşturan temel bileşenlerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Makina elemanlarının fonksiyonlarına göre sınıflandırılması, tasarımı, seçimi ve analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavrama ve frenleri tanımlar, moment iletimini hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Kayış-kasnak sistemlerini tanımlar, sınıflandırır, hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Dişli çarkları tanımlar, sınıflandırır, hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
4 | Sürtünme, aşınma ve yağlama konularını bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Yatakları tanımlar, sınıflandırır, hesabını yapar ve standartlardan seçebilir. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
6 | |||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramalar: Rijit kavramalar | Makina elemanları 1 notlarının gözden geçirilmesi |
2 | Kavramalar: Çözülebilen kavramalar | Makina elemanları 1 notlarının gözden geçirilmesi |
3 | Frenler | Mukavemet ve mühendislik malzeme notları |
4 | Uygulamalar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
5 | Kayış-kasnak mekanizmaları | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
6 | Dişli çarklar: Tanımlama, sınıflandırma, imalat yöntemleri | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
7 | Dişli çarklar: Kuvvet-moment iletimi, mukavemet hesabı | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
8 | Dişli çarklar: Düz ve Helisel formdaki dişli çark sistemlerinin hesabı | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
9 | Uygulamalar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
10 | Laboratuvar Uygulaması - 1 | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
11 | Triboloji ve kaymalı yataklar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
12 | Yuvarlanmalı yataklar | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
13 | Laboratuvar Uygulaması - 2 | Mukavemet, mühendislik malzemeleri ve teknik resim notları |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Makine Elemanları II, Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Soydan Y., ve Ulukan L.,Triboloji, Tagem, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavrama ve frenleri tanımlar, moment iletimini hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Kayış-kasnak sistemlerini tanımlar, sınıflandırır, hesaplamalarını yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Dişli çarkları tanımlar, sınıflandırır, hesaplar / mukavemet kontrolünü yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Sürtünme, aşınma ve yağlama konularını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Yatakları tanımlar, sınıflandırır, hesabını yapar ve standartlardan seçebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |