Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Konstrüksiyon Sistematiği MKM 439 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Konstrüksiyon ve şekillendirme sistemlerini sistematik olarak tasarlamak.
Dersin İçeriği Giriş, Ürün-Teknik Yapıt fikri, Konstrüksiyon geliştirme süreçleri, Ödev analizi, İstek tipleri, Fonksiyonel sentez, Fonksiyon Sitrüktürleri, Elementer fonksiyon.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, Beyin Fırtınası,
2 Ürün ve teknoloji geliştirme yeteneğini arttırır, Anlatım,
3 Projedeki ödev tanımını doğru yapar, Tartışma,
4 Ödevin istek tiplerini benimseyebilir ve öğrenir, Tartışma,
5 Tasarımdaki temel ve elementer fonksiyonlarının belirler, Soru-Cevap,
6 Klasik tasarım yöntemiyle sistematik konstrüksiyon yöntemlerini mukayese eder, Anlatım,
7 Fonksiyon tanımı, analitik yorumlama ve analiz yapma yeteneğini geliştirir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konstrüksiyon sistematiğine giriş
2 Ürün veya Teknik yapıt fikirlerinin oluşturulması
3 Konstrüksiyon ve Konstrüksiyon geliştirme süreçleri
4 Konstrüksiyon geliştirme süreç fazları
5 Ödevin analizi ve kesinlik kazanması
6 Ödevi tanımlayan istek tipleri
7 Fonksiyonel sentez ve tanımı
8 Temel fonksiyonun tanımlanması
9 Temel fonksiyonun tanımlanması
10 Fonksiyon sitrüktürlerinin oluşturulması
11 Elementer fonsiyonun tanımı
12 Lojik elementer fonksiyon
13 Fonksiyon sitrüktürlerinde çözüm arama yöntemleri
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları [1] Prof. L. ULUKAN, Konstrüksiyon Sistematiği,
[2] Dieter, Engineering Design
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Teknolojik gelişmeleri yakından takip eder,
2 Ürün ve teknoloji geliştirme yeteneğini arttırır,
3 Projedeki ödev tanımını doğru yapar,
4 Ödevin istek tiplerini benimseyebilir ve öğrenir,
5 Tasarımdaki temel ve elementer fonksiyonlarının belirler,
6 Klasik tasarım yöntemiyle sistematik konstrüksiyon yöntemlerini mukayese eder,
7 Fonksiyon tanımı, analitik yorumlama ve analiz yapma yeteneğini geliştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 4