Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Hasarları | INM 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEMALETTİN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. İrfan Şehrullah ÖZTÜRK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yapıların servis ömrü ve dayanıklılık kavramını yorumlar. Yapıların servis ömrüne etki eden faktörleri Yapıda oluşan hasarların türlerini, nedenlerini, yapının performansına olan etkilerini açıklar ve buna karşı alınacak önlemleri yorumlar. Betonarme yapılarda korozyon olayını tanımlar, mekanizmasını ve gelişim sürecini açıklar. |
Dersin İçeriği | Yapılarda taşıyıcı sistem türleri. Yapılarda hasar tanımı, yapı ömrü, hasar türleri ve hasara yol açan başlıca etkenler. Yapı performansının çevresel etkilerle ilişkisi, deprem hasarları, zararlı ortamda malzeme seçimi, projelendirme ve yapımda alınacak önlemler. Çelik donatı korozyonu, betonarmenin durabilitesi, hasar düzeyini belirleme kiriterleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonun yaygın kullanımının avantajlarını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yapıların performansı ve servis sürelerini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çevresel etki sınıfları ve yapıya etkilerini açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yapı hasarlarını belirler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Betonun boşluk yapısı, geçirimliliği ve çatlakları açıklar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Bozulmanın fiziksel ve mekanik nedenleri ve sonuçları | Anlatım, Problem Çözme, | |
7 | Bozulmanın kimyasal ve biyolojik nedenleri ve sonuçları | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
8 | Donatı korozyonu | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Donatı korozyonu | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
10 | Deprem hasarları | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
11 | Deprem hasarları | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
12 | Hasar tespit seviyeleri | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
13 | Yığma yapı hasarları | Anlatım, | |
14 | Ahşap yapı hasarları | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
15 | Hasarların onarımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Yapı, hasar ve yapısal güvenliğin önemi | Web´de yayınlanacak |
2 | Yapıların performansı ve servis süreleri | Web´de yayınlanacak |
3 | Çevresel etki sınıfları ve yapıya etkileri | Web´de yayınlanacak |
4 | Yığma ve betonarme yapılarda hasar türleri | Web´de yayınlanacak |
5 | Betonun boşluk yapısı, geçirimliliği ve çatlaklar | Web´de yayınlanacak |
6 | Hasarların fiziksel ve mekanik nedenleri ve sonuçları | Web´de yayınlanacak |
7 | Hasarların kimyasal ve biyolojik nedenleri ve sonuçları | Web´de yayınlanacak |
8 | Ara sınav | Web´de yayınlanacak |
9 | Betonda rötre olayı ve sonuçları | Web´de yayınlanacak |
10 | Çelik donatının korozyonu | Web´de yayınlanacak |
11 | Betonarme yapılarda korozyon ve etkileri | Web´de yayınlanacak |
12 | Zararlı ortamlarda alınacak ek önlemler | Web´de yayınlanacak |
13 | Yapılarda hasar düzeyini belirleme kiriterleri | Web´de yayınlanacak |
14 | Hasarların onarımı ve yapısal rehabilitasyon | Web´de yayınlanacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yapı hasarları ve onarım ilkelerir 2000,TMMOB İnşaat Mühendisleri İstanbul Şubesi |
Ders Kaynakları | 1. Endüstriyel Zemin Betonları, Komisyon, İMO İstanbul, 2006 |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
1 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
2 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
3 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
4 | 0 MB | ||
5 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
6 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
7 | 0 MB | ||
8 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
9 | 0 MB | ||
11 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Betonun yaygın kullanımının avantajlarını yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Yapıların performansı ve servis sürelerini belirler | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Çevresel etki sınıfları ve yapıya etkilerini açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Yapı hasarlarını belirler | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Betonun boşluk yapısı, geçirimliliği ve çatlakları açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Bozulmanın fiziksel ve mekanik nedenleri ve sonuçları | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Bozulmanın kimyasal ve biyolojik nedenleri ve sonuçları | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Donatı korozyonu | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Donatı korozyonu | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Deprem hasarları | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Deprem hasarları | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Hasar tespit seviyeleri | |||||||||||||||||||||||||||||||
13 | Yığma yapı hasarları | |||||||||||||||||||||||||||||||
14 | Ahşap yapı hasarları | |||||||||||||||||||||||||||||||
15 | Hasarların onarımı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |