Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşyeri Eğitimi ve Uygulamaları INM 472 8 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri 2.30 Ortalama ve 195 AKTS
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ZEKİ ÖZCAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı 1- Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesinde lisans eğitiminde öğrencilerinin, edindikleri teorik bilgilerini pekiştirmek,
2- Laboratuvar çalışmalarında edindikleri beceri ve deneyimlerini geliştirmek,
3- işyeri organizasyonlarını, üretim süreçlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamak
4- Öğrencileri meslek hayatlarına hazırlamak, kariyer hedeflerini belirlemelerinde yol gösterici olmak ve alanıyla ilgili çalışma yapabilmesini sağlamak.
Dersin İçeriği 1- Lisans Programlarıyla ilgili işyerlerini yakından tanıtmak,
2- Öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek,
3- Almış oldukları teorik bilgileri kullanabilme ve uygulamaya aktarma becerisini kazandırmak,
4- İşyeri eğitimi yaptıkları kurumun görevlileri ve ilgili olduğu diğer kişilerle iyi iletişim kurabilmek,
5- Sektörde yaşanan teknolojik gelişmeleri izlemek,
6- Mesleğine yönelik araştırma, raporlama ve sözlü olarak sunabilme yeteneği kazandırmak.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 1) Mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırır Tartışma, Gözlem,
2 Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazanır. Tartışma, Problem Çözme, Gözlem,
3 Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve proje çalışması yapma becerisi kazanır. Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
4 Kamu veya özel kuruluşlardaki süreçleri işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirir.ve bilgilerini pekiştirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin takdimi, öğrencilerin uygulama yapacağı işyerinin belirlenmesi ve dağılımın yapılması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
3 İşyeri eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar
4 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
5 İşyeri eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar
6 Öğrencinin ara rapor sunumu
7 İşyeri eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar
8 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
9 Öğrencinin ara rapor sunumu
10 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
11 İşyeri eğitimi ile ilgili mevzuat ve uygulamalar
12 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
13 Öğrencinin ara rapor sunumu
14 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 1) Mesleki ilgisini ve bilgi derinliğini arttırır
2 Bağımsız çalışma yapabilme ve kendi kendine öğrenme becerisi kazanır.
3 Bir raporda veya çalışmada gerekli olabilecek bilgisayar, yazılım, internet ve proje çalışması yapma becerisi kazanır.
4 Kamu veya özel kuruluşlardaki süreçleri işyerinde uygulayarak, becerilerini geliştirir.ve bilgilerini pekiştirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 50
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ödev 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 5 5
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 4