Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Betonlar | INM 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş Gör. Hüseyin ULUGÖL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel betonların tanıtımı, teknolojileri, üretimi, kullanım alanları ve bu betonlardan beklenen nitelikler. Bu betonların kullanım amacı, belirgin özellikleri ve kullanım yerine bağlı olarak sağladığı avantajlar. |
Dersin İçeriği | Özel betonların sınıflandırılması, bileşimdeki malzemeler, hafif ve ağır betonlar, görünür yüzeyli betonlar, çelik lif donatılı betonlar, çok yüksek dayanımlı betonlar, kendiliğinden yerleşe betonlar, reaktif pudra betonları, polimer reçineli betonlar, zemin betonları, yüksek performanslı lif donatılı kompozitler, su altı beton dökümü, yüzey kusurları ve sorunları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonun yaygın kullanımının avantajlarını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Özel betonları normal betonlardan farklı kılan nedenleri açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Hafif ve ağır betonların normal betonlardan farklılıklarını yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çelik lif donatılı betonların bileşimini, özelliklerini, avantajlarını ve üretimini açıklar | Anlatım, Problem Çözme, | |
5 | Kendiliğinden yerleşen-sıkışan betonların tasarımını ve üretimini yapar | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
6 | Görünür yüzeyli baskı ve dekoratif betonları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Reaktif pudra betonlarının yapısını ve üretimini bilir | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
8 | Yüksek dayanımlı betonların özelliklerini kullanım alanlarını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Zemin betonlarını (yol, hava meydanı, endüstriyel alanlar vb.) değerlendirir | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
10 | Polimer reçineli betonların kullanımının sağladığı avantajları bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
11 | Yüksek performanslı lif donatılı kompozitlerin genel özelliklerini kavrar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
12 | Su altı betonlarını üretim ve dökümünü bilir | Anlatım, | |
13 | Su altı betonlarını üretim ve dökümünü bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
14 | Yüzey kusurları | Anlatım, | |
15 | Yüzey kusurları | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, betonun bileşimi, özellikleri ve Özel betonların sınıflandırılması | Web´de yayınlanacak |
2 | Hafif ve ağır betonlar | Web´de yayınlanacak |
3 | Püskürtme betonlar | Web´de yayınlanacak |
4 | Görünür yüzeyli brüt / dekoratif, baskı betonlar | Web´de yayınlanacak |
5 | Çelik lif donatılı betonlar | Web´de yayınlanacak |
6 | Çok yüksek dayanımlı betonlar | Web´de yayınlanacak |
7 | Kendiliğinden yerleşen-sıkışan betonlar | Web´de yayınlanacak |
8 | Reaktif pudra betonları | Web´de yayınlanacak |
9 | Polimer reçineli betonlar | Web´de yayınlanacak |
10 | Zemin betonları (yol, hava meydanı, endüstriyel alanlar vb.) | Web´de yayınlanacak |
11 | Yüksek performanslı lif donatılı kompozitler | Web´de yayınlanacak |
12 | Yüksek performanslı lif donatılı kompozitler | Web´de yayınlanacak |
13 | Su altı betonları | Web´de yayınlanacak |
14 | Yüzey kusurları ve sorunları | Web´de yayınlanacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özel Betonlar Sakarya Üniversitesi |
Ders Kaynakları | 1. Endüstriyel Zemin Betonları, Komisyon, İMO İstanbul, 2006 2. Beton, Prof. Dr. Turhan Y. Erdoğan, ODTU Geliştirme Vakfı Yayıncılık,2003. 3.Yapı Malzemeleri, Prof. Dr. Süheyl Akman, İ.T.Ü. İnş. Fak. Yayını, 1987 4. Yapı Malzemesi II, Prof. Dr. Bülent Baradan, Dokuz Eylül Üniv. Yayınları, 1996. 5. 1. , 2. , 3. , 4. , 5. , 6. ve 7. Ulusal Beton Kongresi Bildiri Kitapları. 6. Konularla ilgili Ders Notları, ilgili TSler ve makaleler 7. Çimento ve Beton Dünyası, Hazır Beton dergileri ve Sika Teknik Bülteni. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Betonun yaygın kullanımının avantajlarını yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Özel betonları normal betonlardan farklı kılan nedenleri açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Hafif ve ağır betonların normal betonlardan farklılıklarını yorumlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Çelik lif donatılı betonların bileşimini, özelliklerini, avantajlarını ve üretimini açıklar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Kendiliğinden yerleşen-sıkışan betonların tasarımını ve üretimini yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Görünür yüzeyli baskı ve dekoratif betonları tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Reaktif pudra betonlarının yapısını ve üretimini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Yüksek dayanımlı betonların özelliklerini kullanım alanlarını bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Zemin betonlarını (yol, hava meydanı, endüstriyel alanlar vb.) değerlendirir | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Polimer reçineli betonların kullanımının sağladığı avantajları bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Yüksek performanslı lif donatılı kompozitlerin genel özelliklerini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Su altı betonlarını üretim ve dökümünü bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
13 | Su altı betonlarını üretim ve dökümünü bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
14 | Yüzey kusurları | |||||||||||||||||||||||||||||||
15 | Yüzey kusurları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |