Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Taşkın Kontrol Yapılarının Tasarımı INM 425 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. OSMAN SÖNMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Osman SÖNMEZ
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Taşkın hadisesini oluşum mekanizmasını, oluşabilecek bir taşkının büyüklüğünü, oluşturabileceği zararın tespit edilmesi ve önlenmesi amacıyla taşkın kontrol yapılarının tasarlanmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Giriş. Taşkın Verileri. Taşkın Tahmin Yöntemleri. Taşkınların Ötelenmesi. Taşkın Ekonomisi ve Zararları. Taşkın Kontrolü Çalışmaları. Çeşitli Çalışma ve Uygulamalardan Örnekler.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Taşkın hidrolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. Anlatım, Grupla Çalışma,
2 Taşkın debilerini tahmin edebilecektir. Grupla Çalışma, Anlatım,
3 Muhtemel taşkınların hasarlarını tahmin edebilecektir. Anlatım, Grupla Çalışma,
4 Taşkınları ve hasarlarını azaltıcı önlemleri alabilecektir. Anlatım, Grupla Çalışma,
5 Türkiye´de oluşmuş büyük taşkınlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. Grupla Çalışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 GİRİŞ
2 TAŞKIN VERİLERİ
3 TAŞKIN TAHMİN YÖNTEMLERİ
4 TAŞKIN TAHMİN YÖNTEMLERİ
5 TAŞKIN TAHMİN YÖNTEMLERİ
6 TAŞKIN ÖTELENMESİ
7 TAŞKIN ÖTELENMESİ
8 TAŞKIN EKONOMİSİ VE ZARARLARI
9 TAŞKIN KONTROLÜ ÇALIŞMALARI
10 TAŞKIN KONTROLÜ ÇALIŞMALARI
11 TAŞKIN KONTROLÜ ÇALIŞMALARI
12 ÇEŞİTLİ ÇALIŞMA VE UYGULAMALARDAN ÖRNEKLER
13 ÇEŞİTLİ ÇALIŞMA VE UYGULAMALARDAN ÖRNEKLER
14 ÇEŞİTLİ ÇALIŞMA VE UYGULAMALARDAN ÖRNEKLER
Kaynaklar
Ders Notu Ders Notları
Ders Kaynakları BAYAZIT, MEHMETÇİK, 1981, HİDROLOJİDE İSTATİSTİK YÖNTEMLER; İSTANBUL, 224 S.2005.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Taşkın hidrolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
2 Taşkın debilerini tahmin edebilecektir.
3 Muhtemel taşkınların hasarlarını tahmin edebilecektir.
4 Taşkınları ve hasarlarını azaltıcı önlemleri alabilecektir.
5 Türkiye´de oluşmuş büyük taşkınlar hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 5
2. Kısa Sınav 15
2. Ödev 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 2 2 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 4