Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Beton Katkı Malzemeleri INM 413 7 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Beton katkı malzemelerinin tanıtılması, katkı malzemelerinin kullanılma gerekçelerinin ve etkilerinin belirlenmesi
Dersin İçeriği Katkı malzemelerinin tanımı ve kullanım nedenleri. Beton için katkı malzemesi kullanımında gözönüne alınması gereken hususlar. Katkı malzemelerinin sınıflandırılması ve çeşitleri. Hava sürükleyici katkı malzemeleri. Normal, süper ve hiper akışkanlaştırıcı katkı malzemeleri, Soğuk ve sıcak havada beton dökümü bu bağlamda priz geciktirici ve hızlandırıcı katkı malzemeleri, Korozyon önleyici katkı malzemeleri, Beton kürüne katkı sağlayan katkı malzemeleri,Puzolanlar ve diğer ince öğütülmüş mineral katkı malzemeler uçucu kül, granüle yüksek fırın cürufu, silis dumanı, pirinç ve buğday kabuğu külü, Volkanik esaslı doğal puzolanlar (tras), ısıl işlem görmüş doğal puzolanlar, diatomitler.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Katkı malzemelerini tanıtma Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Katkı malzemelerini tanıtma Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme Beyin Fırtınası, Anlatım,
5 Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme Anlatım, Beyin Fırtınası,
6 Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme Beyin Fırtınası, Anlatım,
7 Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme Anlatım, Beyin Fırtınası,
8 Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme Anlatım, Beyin Fırtınası,
9 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme Beyin Fırtınası, Anlatım,
10 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme Beyin Fırtınası, Gözlem, Anlatım,
11 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun,
12 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Anlatım,
13 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası,
14 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım,
15 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme Anlatım, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Eşleştirme Testler, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Beton katkı malzemelerinin tanımı Web´den yayınlanacak
2 Katkı malzemelerinin kullanılma sebepleri Web´den yayınlanacak
3 Katkı malzemelerinin sınıflandırlması Web´den yayınlanacak
4 Hava sürükleyici katkı malzemeleri Web´den yayınlanacak
5 Su azaltıcı katkı malzemeleri Web´den yayınlanacak
6 Su azaltıcı ve priz geciktirici katkı malzemeleri Web´den yayınlanacak
7 Priz hızlandırıcı ve dayanım arttırıcı katkı malzemeleri Web´den yayınlanacak
8 Puzolanik malzemeler ve puzolanik reaksiyon Web´den yayınlanacak
9 Doğal puzolanlar Web´den yayınlanacak
10 Doğal puzolanlar Web´den yayınlanacak
11 Yapay puzolanlar Web´den yayınlanacak
12 Yapay puzolanlar Web´den yayınlanacak
13 Yapay puzolanlar Web´den yayınlanacak
14 Diğer katkı malzemeleri Web´den yayınlanacak
Kaynaklar
Ders Notu Erdoğan, T.Y., Admixtures for Concrete, METU,2000
Ders Kaynakları Baradan B, Yazıcı H, Aydın S. Beton, Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları,No:334, 2012, İzmir.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Katkı malzemelerini tanıtma
2 Katkı malzemelerini tanıtma
3 Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme
4 Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme
5 Beton özelliklerine sağladığı katkıları öğrenme
6 Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme
7 Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme
8 Doğal atık yada yan ürün malzemelerini beton üretiminde değerlendirip sürdürülebilir malzemeleri kullanabilme
9 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme
10 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme
11 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme
12 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme
13 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme
14 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme
15 Beton numuneleri üreterek bu malzemelerin etkinliğini deneysel olarak değerlendirme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 4