Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hidrolojide İstatistik Yöntemler INM 410 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Hidroloji

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Gamze Tuncer

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnşaat Mühendisliği son sınıf öğrencilerine istatistik bilgi vermek

Dersin İçeriği

Temel kavramlar, İstatistiğin prensipleri, geleceğe yönelik tahminlerin yapılması ve yorumlanması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Akarsuyun debisi, akımın derinliği ve buna benzer rast gele değişkenlerin analizini yapabilir. Anlatım, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
2 İstatistik metotları anlar. Anlatım, Gezi / Gözlem,
3 Hidrolojik verileri değerlendirme kabiliyeti kazanır. Anlatım, Gezi / Gözlem,
4 Analiz yapmak için istatistik metotları uygulayabilir. Anlatım, Gezi / Gözlem,
5 Dağılım fonksiyonları kavrar. Anlatım, Gezi / Gözlem,
6 İhtimal ve ihtimal dağılımlarını kavrar. Anlatım, Gezi / Gözlem,
7 x-y dağılım, kümülatif frekans, çubuk ve diyagram grafikleri gibi veri gösterme tekniklerini kavrar. Anlatım, Gezi / Gözlem,
8 Geleceği tahmin etme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi kazanır. Anlatım, Gezi / Gözlem,
9 Laboratuvarda deneyler yapar Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Hidrolojik olayların anlatılması, Hidrolojide İstatistik Yöntemlerin Önemi
2 İstatistiğin Esasları
3 Dağılım Fonksiyonları
4 İstatistik Momentler
5 Geometrik Parametreler
6 Sıra İstatistikleri
7 Parametrelerin Tahmini
8 Başlıca Dağılım Fonksiyonları
9 Binom Dağılımı
10 Poisson Dağılımı
11 Geometrik Dağılım
12 Normal Dağılım
13 Lognormal Dağılım,
14 Hidrolojik olaylarla ilgili Laboratuvarda Deneyler
Kaynaklar
Ders Notu

İnşaat Mühendisleri için İsatistik Ders Notu

Prof.Dr.Mehmetçım Bayazıt İTÜ İnşaat Fakültesi 

Ders Kaynakları

1.Usul, N. ´´Mühendislik Hidrolojisi´´Odtü Yayıncılık, 2008.
2.Bayazıt, M. ´´Hidroloji´´Birsen Yayınevi, 2003.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Akarsuyun debisi, akımın derinliği ve buna benzer rast gele değişkenlerin analizini yapabilir. 4 4 2
2 İstatistik metotları anlar. 3 3 2
3 Hidrolojik verileri değerlendirme kabiliyeti kazanır. 4 3 3
4 Analiz yapmak için istatistik metotları uygulayabilir. 4 3 3
5 Dağılım fonksiyonları kavrar. 4 4 3
6 İhtimal ve ihtimal dağılımlarını kavrar. 4 4 2
7 x-y dağılım, kümülatif frekans, çubuk ve diyagram grafikleri gibi veri gösterme tekniklerini kavrar. 4 4 2
8 Geleceği tahmin etme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi kazanır. 4 4 2
9 Laboratuvarda deneyler yapar 4 3 1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 1 2
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 2 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 4