Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrolojide İstatistik Yöntemler | INM 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Hidroloji |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Gamze Tuncer |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnşaat Mühendisliği son sınıf öğrencilerine istatistik bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, İstatistiğin prensipleri, geleceğe yönelik tahminlerin yapılması ve yorumlanması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Akarsuyun debisi, akımın derinliği ve buna benzer rast gele değişkenlerin analizini yapabilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | İstatistik metotları anlar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
3 | Hidrolojik verileri değerlendirme kabiliyeti kazanır. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
4 | Analiz yapmak için istatistik metotları uygulayabilir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Dağılım fonksiyonları kavrar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
6 | İhtimal ve ihtimal dağılımlarını kavrar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
7 | x-y dağılım, kümülatif frekans, çubuk ve diyagram grafikleri gibi veri gösterme tekniklerini kavrar. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
8 | Geleceği tahmin etme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
9 | Laboratuvarda deneyler yapar | Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hidrolojik olayların anlatılması, Hidrolojide İstatistik Yöntemlerin Önemi | |
2 | İstatistiğin Esasları | |
3 | Dağılım Fonksiyonları | |
4 | İstatistik Momentler | |
5 | Geometrik Parametreler | |
6 | Sıra İstatistikleri | |
7 | Parametrelerin Tahmini | |
8 | Başlıca Dağılım Fonksiyonları | |
9 | Binom Dağılımı | |
10 | Poisson Dağılımı | |
11 | Geometrik Dağılım | |
12 | Normal Dağılım | |
13 | Lognormal Dağılım, | |
14 | Hidrolojik olaylarla ilgili Laboratuvarda Deneyler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İnşaat Mühendisleri için İsatistik Ders Notu Prof.Dr.Mehmetçım Bayazıt İTÜ İnşaat Fakültesi |
Ders Kaynakları | 1.Usul, N. ´´Mühendislik Hidrolojisi´´Odtü Yayıncılık, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Akarsuyun debisi, akımın derinliği ve buna benzer rast gele değişkenlerin analizini yapabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||
2 | İstatistik metotları anlar. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||
3 | Hidrolojik verileri değerlendirme kabiliyeti kazanır. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||
4 | Analiz yapmak için istatistik metotları uygulayabilir. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | ||||||||||||||||||||
5 | Dağılım fonksiyonları kavrar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||||||||||||
6 | İhtimal ve ihtimal dağılımlarını kavrar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||||||||||||
7 | x-y dağılım, kümülatif frekans, çubuk ve diyagram grafikleri gibi veri gösterme tekniklerini kavrar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||
8 | Geleceği tahmin etme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||
9 | Laboratuvarda deneyler yapar | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |