Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme Yüksek Yapılar | INM 402 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Betonarme yüksek yapıların depreme dayanıklı tasarımı ve hesap ilkelerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Betonarme yüksek yapılara giriş, Çok katlı yapılarda uygulanan taşıyıcı sistemler, Yüksek yapıların boyutlandırma esasları, Yapıda sünekliğin sağlanması, Yüksek yapıların projelendirilmesinde alınacak yükler, Statikçe eşdeğer deprem kuvvetleri altında perde-çerçeve sistemlerde iç kuvvetlerin hesabı, Yüksek binaların dinamik hesabı (modal analiz), Perde duvarların depreme dayanıklı tasarımı, Bağlantı kirişlerinin davranış modelleri, Burulma etkisindeki taşıyıcı sistemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek yapıların depreme dayanıklı tasarımında taşıyıcı sistem seçiminde temel ilkeleri bilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Anlatım, | |
2 | Yüksek yapıların projelendirilmesinde alınacak yükleri bilir. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Deprem yönetmeliği açısından süneklik kavramının temel esasını ve önemini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | Statik dış yüklere maruz çok katlı betonarme binaların yapısal çözümleme tekniklerini ve tasarım ilkelerini kapsayan bilgi düzeyini kazanır. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Davranış spektrum eğrilerinin esasını bilir. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Yüksek yapıların periyotlarını hesaplar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | Perdeli sistemlerin hesap modellerini kurar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
8 | Çok katlı yapıların mod birleştirme yöntemiyle Spektral analizini yapar. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Betonarme yüksek yapılara giriş | |
2 | Yüksek yapılarda uygulanan taşıyıcı sistemler | |
3 | Yüksek yapıların projelendirilmesinde alınacak yükler | |
4 | Statikçe eşdeğer deprem yükleri altında çerçeve-perde sistemler | |
5 | Statikçe eşdeğer deprem yükleri altında çerçeve-perde sistemler | |
6 | Süneklik kavramı, yapıda sünekliğin sağlanması | |
7 | Süneklik kavramı, yapıda sünekliğin sağlanması | |
8 | Temel periyodun hesabı için Rayleigh yöntemi | |
9 | Bağlantı kirişli perdeli yapıların tasarımı | |
10 | Çok katlı yapıların mod birleştirme yöntemiyle dinamik analizi | |
11 | Çok katlı yapıların mod birleştirme yöntemiyle dinamik analizi | |
12 | Yüksek yapılarda burulma etkisi | |
13 | Yapıların dinamik davranışını etkileyen diğer belirsizlikler | |
14 | Yüksek yapılarda temel türleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. K. Özden, Betonarme Yüksek Yapılar, İTÜ İnş. Fak. Matbaası, 1993.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüksek yapıların depreme dayanıklı tasarımında taşıyıcı sistem seçiminde temel ilkeleri bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Yüksek yapıların projelendirilmesinde alınacak yükleri bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Deprem yönetmeliği açısından süneklik kavramının temel esasını ve önemini anlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Statik dış yüklere maruz çok katlı betonarme binaların yapısal çözümleme tekniklerini ve tasarım ilkelerini kapsayan bilgi düzeyini kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Davranış spektrum eğrilerinin esasını bilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Yüksek yapıların periyotlarını hesaplar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Perdeli sistemlerin hesap modellerini kurar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Çok katlı yapıların mod birleştirme yöntemiyle Spektral analizini yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 5 |
2. Kısa Sınav | 15 |
2. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |