Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ekonomi GDM 446 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencileri temel ekonomi uygulamaları konusunda bilgilendirmek, onlara ekonominin temel sorunları, arz-talep fiyat oluşumu, pazar araştırması, fizibilite etüdü ve ekonomik düşünce mantığını öğretmek.
Dersin İçeriği Ekonomik sistemler, gereksinme, yatırım, fayda, üretim, üretim faktörleri, ekonomiklik, verimlilik, karlılık gibi temel kavramlar, arz ve talep, piyasa kavramı ve fiyat oluşumu, tam rekabet, piyasası kavramı, para politikası araçları gibi konuları içermektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci ekonomi ile ilgili temel kavramları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Öğrenci piyasa hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası,
3 Öğrenci ürün arz ve talebinin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Öğrenci ekonomik analiz yapmayı öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Öğrenci gıda üretimi ve pazarlanması konusunda bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ekonomiye giriş
2 Ekonomik sistemler
3 Temel ekonomik kavramlar ve üretim faktörleri
4 Fiyat kuramı; mal ve hizmetler piyasası
5 Piyasa analizi
6 Arz ve talep kanunları
7 Tam rekabette firma dengesi, fırsat maliyeti ilkesi, eşit marjinal gelirler ilkesi, Nisbi avantaj teorisi
8 Ekonomi kanunları; engel king ve cobweb teoremlerinin açıklanması
9 Ara sınav
10 Gıda üretim faktörleri ;sabit faktörler
11 Gıda üretim faktörleri ; değişken faktörler
12 Maliyet analizi
13 Ürün pazarlama stratejileri
14 Kredi ve destek sistemleri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Tarım Ekonomisi ve İşletmeciliği, Prof. Dr. İ. Hakkı İnan, Avcı Ofset, 5.baskı, İstanbul, 2001.
Cramer, G.L., C. Jensen (1991). Tarım Ekonomisi and Agribusiness, Wiley & Sons.Ritson, C., (1980). Agricultural Economics, Principles and Policy, Granada Publishing.Buckett, M., (1982) An Introduction to Farm Organization and Management, Pergamon Press
Karakayalı, H. Ekonomi Kuramı, 2000
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Öğrenci ekonomi ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2 Öğrenci piyasa hakkında bilgi sahibi olur.
3 Öğrenci ürün arz ve talebinin önemini kavrar.
4 Öğrenci ekonomik analiz yapmayı öğrenir.
5 Öğrenci gıda üretimi ve pazarlanması konusunda bilgi sahibi olur.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 4