Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Et ve Et Ürünleri Teknolojisi | GDM 310 | 6 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Gıda Kimyası dersinin alınmış olması tavsiye edilmektedir. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEHRA AYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı et bilimi ve teknolojisi, et ve et ürünlerinin hazırlanması, işlenmesi, muhafazası, ambalajlanması ve depolanması ile ilgili temel ve uygulamalı bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır |
Dersin İçeriği | Etin histolojik, fiziksel, kimyasal ve biyokimyasal özellikleri, et muhafazasında uygulanan teknolojik işlemler pastırma, sucuk, sosis, salam ve diğer et ürünlerinin üretim teknolojileri, et ürünlerinde kalite faktörleri, et ve mamullerinde kalite kontrolü, et ürünlerinde görülen kusurlar, et endüstrisinde kullanılan katkılar ve Et ve et ürünleri işlemede kullanılan yeni teknolojiler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Etin fiziksel, kimyasal, biyokimyasal ve mikrobiyolojik özellikleri ile et kalitesi arasında ilişki kurabileceklerdir | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
2 | Kesim öncesi ve kesim sonrası faktörlerin et kalitesi üzerine etkisini değerlendirebileceklerdir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Et ve et ürünlerine uygulanacak temel işlemleri seçebileceklerdir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Et ve et ürünlerinin işlenmesinde, ambalajlanmasında ve depolanmasında karşılaşılabilecek problemleri saptayabilecek ve çözebilme becerisi kazanacaklardır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Et ve et ürünleri işlemede kullanılan yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | |||
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Et bilimi ve teknolojisine giriş | |
2 | Etin yapısı ve histolojik özellikleri | |
3 | Etin Fiziksel Özellikleri | |
4 | Etin Kimyasal Özellikleri | |
5 | Etin Mikrobiyolojik Özellikleri | |
6 | Kesim ve kesim sonrasında ette meydana gelen değişimler | |
7 | Etin Muhafazası ve İşlenmesi-Fiziksel İşlemler | |
8 | Etin Muhafazası ve İşlenmesi-Kimyasal İşlemler | |
9 | Et ürünleri teknolojisi-sucuk ve pastırma | |
10 | Et ürünleri teknolojisi: salam ve sosis | |
11 | Et ve et ürünleri kalite kontrol | |
12 | Et endüstrisinde kullanılan katkı maddeleri | |
13 | Et ürünlerinde kusurlar | |
14 | Et ve et ürünleri işlemede kullanılan yeni teknolojiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Et ve Et ürünleri İşleme Teknolojisi, Ders notu, Sakarya Üniversitesi
|
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Etin fiziksel, kimyasal, biyokimyasal ve mikrobiyolojik özellikleri ile et kalitesi arasında ilişki kurabileceklerdir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Kesim öncesi ve kesim sonrası faktörlerin et kalitesi üzerine etkisini değerlendirebileceklerdir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Et ve et ürünlerine uygulanacak temel işlemleri seçebileceklerdir | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Et ve et ürünlerinin işlenmesinde, ambalajlanmasında ve depolanmasında karşılaşılabilecek problemleri saptayabilecek ve çözebilme becerisi kazanacaklardır | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Et ve et ürünleri işlemede kullanılan yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
7 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Laboratuvar) | 5 | 2 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |