Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Kimya | GDM 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kimya |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ SEÇKİN ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gıda Mühendisliğine yönelik organik kimya temel konularının ve kavramlarının verilmesi, Gıda Mühendisi olarak mezun olabilecek öğrencilerin organik teknolojilerdeki süreçleri ve sentezleri daha iyi anlayabilecek duruma gelmelerinin sağlanması olup ayrıca organik yapıların özelliklerinin ve reaksiyonlarının kavranmasıdır. |
Dersin İçeriği | Organik kimyanın temel prensipleri, reaksiyonları, organik reaksiyonlardaki proses tipleri ve reaksiyon kademeleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın önemini kavrar. | Anlatım, | |
2 | Organik yapıların sınıflandırılmasını kavrar ve uygular. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Tartışma, | |
3 | Organik yapıları IUPAC sistemine göre tanımlar ve uygular. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Organik yapıların kimyasal sentezlerini kavrar ve uygular. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Organik yapıların fiziksel özelliklerini ve reaksiyonlarını kavrar ve uygular. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Kaynak araştırma, bilgiye ulaşma ve sunma becerisi kazanır. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Grup olarak çalışma ve sunma becerisi kazanır. | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
8 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Organik Kimyaya Giriş ve Organik Yapıların Sınıflandırılması | |
2 | Kimyasal Bağlanma | |
3 | Moleküler Modeller | |
4 | Alkanlar ve Sikloalkanlar (Sınıflandırma ve Adlandırma) | |
5 | Alkanlar ve Sikloalkanlar (Konformasyon ve Reaksiyonlar) | |
6 | Stereokimya | |
7 | Alkoller ve Alkil Halojenürler (Sınıflandırma, Adlandırma ve Genel Özellikleri) | |
8 | Alkoller ve Alkil Halojenürler (Kimyasal Reaksiyonları ve Sentezleri) | |
9 | Radikaller | |
10 | Alkenler ve Alkinler (Yapıları ve Elde Edilmeleri) | |
11 | Alkenler ve Alkinler (Tepkimeleri) | |
12 | Aldehit ve Ketonların Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları | |
13 | Aromatik Bileşiklerin Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları | |
14 | Karboksilik Asitlerin Adlandırılması, Fiziksel Özellikleri, Sentezleri ve Reaksiyonları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tüzün, C., Organik Kimya, Palme Yayıncılık, Ankara, 2006. |
Ders Kaynakları | Solomons, G., Fryhle, C., Çev. Ed. Güral Okay, Yılmaz Yıldırır, Organik Kimya, Literatür Yayınları, İstanbul, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organik kimyanın önemini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Organik yapıların sınıflandırılmasını kavrar ve uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Organik yapıları IUPAC sistemine göre tanımlar ve uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Organik yapıların kimyasal sentezlerini kavrar ve uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Organik yapıların fiziksel özelliklerini ve reaksiyonlarını kavrar ve uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Kaynak araştırma, bilgiye ulaşma ve sunma becerisi kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Grup olarak çalışma ve sunma becerisi kazanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 0 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 145 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |