Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik İngilizce | ENM 217 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ABDULLAH HULUSİ KÖKÇAM, Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstri Mühendisliği öğrencilerinin kendilerini tanıtabilmesi, mesleği ile ilgili konularda ilgili terimlere hakim olabilmesi, iş yerinde yabancılar ile iletişim kurup yazışabilmesini sağlamak. Güncel endüstri mühendisliği konuları ilgili okuma parçaları yoluyla yeni kelimeler, ifadeler öğretmek ve bu kavramları iş hayatında kullanabilecek beceriyi kazandırmak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Tanışma, selamlaşma, mülakatlar, elektronik yazışmalar, takım çalışması, vb. durumlardaki diyalogları gerçekleştirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İngilizce olarak kendini tanıtabilir ve tanışma cümleleri kurabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Bir endüstri mühendisinin temel görevlerini, aktivitelerini ve çalışabileceği farklı alan bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Çoktan Seçmeli Testler, |
3 | Temel düzeydeki endüstri mühendisliği konularıyla ilgili İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Endüstri mühendisliği alanındaki güncel konseptler hakkında fikir sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kendini tanıtma | |
2 | Mesleğini tanıtma ve mülakatlar | |
3 | Email ile yazışma örnekleri | |
4 | SWOT analizi | |
5 | Yöneylem araştırması ve istatistik terimleri | |
6 | Üretim terimleri | |
7 | Vize | |
8 | Tesis planlama –benzetim terimleri | |
9 | Kalite terimleri | |
10 | Lojistik terimleri | |
11 | Tedarik zinciri yönetimi terimleri | |
12 | Sürdürülebilirlik terimleri | |
13 | Yapay zeka terimleri | |
14 | Veri madenciliği ve analizi terimleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Intermediate Business English Course Book: Market Leader, Pearson Longman. Çeşitli,güncel makale ve okuma parçaları ve dinleme diyalogları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | |||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | |||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İngilizce olarak kendini tanıtabilir ve tanışma cümleleri kurabilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
2 | Bir endüstri mühendisinin temel görevlerini, aktivitelerini ve çalışabileceği farklı alan bilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||
3 | Temel düzeydeki endüstri mühendisliği konularıyla ilgili İngilizce metinleri okuyup anlayabilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||||||||
4 | Endüstri mühendisliği alanındaki güncel konseptler hakkında fikir sahibidir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |