Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimya | KIM 111 | 1 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, Prof.Dr. ARİF BARAN, Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL, Doç.Dr. MURAT TUNA, Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, Prof.Dr. MUSTAFA ARSLAN, Dr.Öğr.Üyesi ŞEYMA DOMBAYCIOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU, Prof.Dr. AHMET TURGUT BİLGİÇLİ, Arş.Gör.Dr. CELAL CANER, Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ SEÇKİN ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilimin diğer bir çok alanıyla ve insanın uğraştığı bir çok alanla ilgisi olan kimya dersinin öğrencilere teorik olarak kavratılması. |
Dersin İçeriği | Madde ve Özellikleri, Atomun yapısı ve özellikleri, Periyodik tablo ve özellikleri, Kimyasal Reaksiyonlar ve hesaplamlar, Gazlar, Sıvılar, Sulu çözeltiler ve karışımlar, Katılar, Kimyasal kinetik, Kimyasal denge, Asitler ve bazlar Termodinamik, Elektrokimya. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Madde ve özellikleri, atomun yapısı ve periyodik sistemi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları kavrar ve Lewis yapısını oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Kimyasal reaksiyonları tamamlar ve hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini kavrar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Çözelti hazırlama, titrasyon v.b. deneyleri laboratuvarda uygulayarak sonuçlarını yorumlar ve raporlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Reaksiyon hızı ifadesini kavrar ve hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Kimyasal denge ve kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | Kimyasal tepkime ısısı veya enerjisi terimlerini kavrar ve hesaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Elektrokimya temel bilgilerini kavrar ve ilgili hesaplamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde ve Özellikleri | [2] Sayfa 1-24 |
2 | Atomun Yapısı ve Özellikleri | [1] Sayfa 33-54 |
3 | Periyodik Tablo ve Özellikleri | [1] Sayfa 356-386 |
4 | Kimyasal Bağlar | [2] Sayfa 65-88 |
5 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Hesaplamalar | [1] Sayfa 107-137 |
6 | Gazlar | [2] Sayfa 97-128 |
7 | Sıvılar | [2] Sayfa 131-143 |
8 | Sulu Çözeltiler ve Karışımlar | [2] Sayfa 143-162 |
9 | Katılar | [2] Sayfa 165-181 |
10 | Kimyasal Kinetik | [2] Sayfa 183-205 |
11 | Kimyasal Denge | [2] Sayfa 207-249 |
12 | Asitler ve Bazlar | [2] Sayfa 207-249 |
13 | Termodinamik | [2] Sayfa 251-281 |
14 | Elektrokimya | [2] Sayfa 283-300 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Petrucci, H.R., Harwood, S.W.,Genel Kimya,Çev. Uyar.T., Palme Yayıncılık, 2002, Ankara. |
Ders Kaynakları | [3] Erdik, E., Sarıkaya, Y., Temel Üniveriste Kimyası, Gazi Kitapevi, 2014. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
1 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
1 | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
1 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
1 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
1 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
1 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
2 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
2 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
2 | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
2 | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
2 | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
2 | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
2 | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | X | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
3 | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
3 | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
3 | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
4 | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Madde ve özellikleri, atomun yapısı ve periyodik sistemi kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Atomların elektron düzenlerine bağlı olarak kimyasal bağları kavrar ve Lewis yapısını oluşturur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kimyasal reaksiyonları tamamlar ve hesaplamalarını yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Gazlar, sıvılar ve katıların ayırt edebilme özelliklerini kavrar ve uygular. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Çözelti hazırlama, titrasyon v.b. deneyleri laboratuvarda uygulayarak sonuçlarını yorumlar ve raporlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Reaksiyon hızı ifadesini kavrar ve hesaplar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Kimyasal denge ve kinetik konuları yardımıyla reaksiyon oluşumlarını kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Kimyasal tepkime ısısı veya enerjisi terimlerini kavrar ve hesaplar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Elektrokimya temel bilgilerini kavrar ve ilgili hesaplamaları yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |