Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atıksu Mühendisliği | CVM 452 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste arıtma tesisi projelendirme kriterleri, proje alternatiflerinin araştırılması, uygun arıtım proseslerinin seçimi ve sistemin projelendirilmesi, proje maliyetlerinin hesabı ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Atıksu Taşınım ve Bileşenleri, Atıksu Deşarj Standartları, Atıksu Arıtma Sistemleri, Ön ve Birincil arıtma sistemleri, İkincil Arıtma Sistemleri, Üçüncül arıtma sistemleri, Arıtma Tesislerinin Planlama ve Tasarım İlkeleri, Atıksu Arıtımında Uygulanan Temel işlemler, Prosesler, Biyolojik Arıtmanın Teorisi, Aktif Çamur Sistemleri, Aktif Çamur Proseslerinin Tasarımı, Klasik Aktif Çamur Kinetiği, Biyolojik nutrient giderimi tasarımı, Damlatmalı Filtreler. Biyodiskler, Stabilizasyon Havuzları Arazide Arıtım Yöntemleri, Arıtma Stratejilerinin Seçilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atıksuların özelliklerini ve miktarlarını belirleyebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Evsel atıksuların arıtılmasında uygulanan prosesleri tasarlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
3 | Arıtma tesislerinin projelendirme kriterlerine uygun arıtım alternatiflerini geliştirebilir. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
4 | Arıtma tesislerinde ihtiyaç duyulan uygun enstrümantasyon ve sistemin inşaatında gerekli ekipmanı seçebilir. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
5 | Arıtma tesisi projelerinin maliyet hesabını yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atıksu Taşınım ve Bileşenleri. | |
2 | Atıksu Deşarj Standartları, Atıksu Arıtma Sistemleri | |
3 | Ön ve Birincil arıtma sistemleri. | |
4 | İkincil Arıtma Sistemleri | |
5 | Üçüncül arıtma sistemleri | |
6 | Arıtma Tesislerinin Planlama ve Tasarım İlkeleri. | |
7 | Atıksu Arıtımında Uygulanan Temel İşlemler, Prosesler. | |
8 | Biyolojik Arıtmanın Teorisi. Aktif Çamur Sistemleri. | |
9 | Aktif Çamur Proseslerinin Tasarımı | |
10 | Klasik Aktif Çamur Kinetiği | |
11 | Biyolojik nutrient giderimi tasarımı | |
12 | Damlatmalı Filtreler. Biyodiskler. | |
13 | Stabilizasyon Havuzları Arazide Arıtım Yöntemleri | |
14 | Arıtma Stratejilerinin Seçilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Atıksu Mühendisliği Ders Notları (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | 1. Tchobanoglous, G., "Wastewater Treatment, Disposal and Reuse", Metcalf &Eddy, Mc Graw-Hill Book Comp., New York, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atıksuların özelliklerini ve miktarlarını belirleyebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Evsel atıksuların arıtılmasında uygulanan prosesleri tasarlayabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Arıtma tesislerinin projelendirme kriterlerine uygun arıtım alternatiflerini geliştirebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Arıtma tesislerinde ihtiyaç duyulan uygun enstrümantasyon ve sistemin inşaatında gerekli ekipmanı seçebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Arıtma tesisi projelerinin maliyet hesabını yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |