Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakıt Pilleri | CVM 435 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHSEN AKBULUT ULUDAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kömür ve petrol türevli yakıtların ekolojik dengeye zararlar vermektedir. Bu nedenle alternatif yakıt türleri öğrenilerek yakıt olarak kullanılması ve yüksek ısıl değer, zehirli olmama,çevreyle uyumlu olma, farklı enerji dönüştürücülerinde kullanılabilmeyi kavramaktır. |
Dersin İçeriği | Yakıt pillerinin mekanizması, Yakıt pili çeşitleri, yakıt hücrelerinin uygulama alanları, yakıt pili termodinamiği ve yakıt pili elektrokimyası |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alternatif enerji olarak yakıt pillerini inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yakıt pillarinin yararlarını ve kullanım amaçlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Konvansiyonel sistemlerden farklı olarak enerji dönüşüm aşamalarına gerek duymadan yakıttaki kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine, hidrojen enerjisine v.s dönüştürebilme özelliğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Yakıt pillerindeki mekanizmasında enerjinin korunumu ve entropiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yakıt Pillerine Giriş | |
2 | Alkali Yakıt Pili, Proton Değişim Membran Yakıt Pili | |
3 | Fosforik Ait Yakıt Pili, erimiş Karbon Yakıt Pili | |
4 | Katı Oksit Katı Oksit Yakıt Pili, Doğrudan Metanol ve Etanol Yakıt Pili | |
5 | Metal Hidrür Yakıt Pili, Elektro-Galvanik Yakıt Pilleri | |
6 | Mikrobiyal Yakıt Pilleri | |
7 | Yakıt Hücrelerinde Kullanılan Membranlar | |
8 | Yakıt Pili Termodinamiği | |
9 | Yakıt Pili Termodinamiği | |
10 | Yakıt Hücresi Eşitlikleri | |
11 | Yakıt Pili Performansı | |
12 | Yakıt Pilleri Elektrokimyası , | |
13 | Yakıt Pilleri Elektrokimyası, Yakıt Pili Polarizasyon ve Voltaj Kayıpları | |
14 | Yakıt Pili Performans Değişiklikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Plieth W., Electrochemistry for materials science, Elsevier, 2008, 1st Edition Yıldırım Y., Yakıt Pilleri Ders Notu, Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak, 2011 |
Ders Kaynakları | Yakıt Pilleri ile ilgili uluslar arası dergilerde yayınlanan yayınlar ve tezler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alternatif enerji olarak yakıt pillerini inceler. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Yakıt pillarinin yararlarını ve kullanım amaçlarını açıklar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Konvansiyonel sistemlerden farklı olarak enerji dönüşüm aşamalarına gerek duymadan yakıttaki kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine, hidrojen enerjisine v.s dönüştürebilme özelliğini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Yakıt pillerindeki mekanizmasında enerjinin korunumu ve entropiyi kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |