Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlama Dillerinin Prensipleri | BSM 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Demirci Arş. Gör. Mustafa Alp Eren Kılıç |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Programlama dillerinin ortak ve temel yönlerinin incelenerek temel programlama temellerinin sunularak kişinin yeni nesil dillere adaptasyonunu kolaylaştırmak. Dilleri sınıflandırabilmek ve problemler için en uygun dilin seçiminde evrensel kritelerin kullanılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Dillerin tarihçesi ve evrimi, Dil tanımlanması, Dil çevrimi, Temel programlama elemanları, Temel programlama kavramları, Veri tipleri ve veri yapıları, Yapısal programlama kavramları, Altprogramlar, Programlama dillerinde modülasyon, Eş zamanlılık, mantıksal, nesne yönelimli ve fonksiyonel programlama kavramları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlama Dillerini paradigmalarına göre sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Dillerin tasarlanmasını ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmiştir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamıştır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Etkin program ve programlama dili bilincinini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Programlama Kavramlarının Tanıtılması | [1] 1. Hafta Sunusu |
2 | Dillerin tarihçesi ve evrimi | [2] 2. Hafta Sunusu |
3 | Dil tanımlanması ve Dil çevrimi | [3] 3. Hafta Sunusu |
4 | Temel programlama kavramları, Veri tipleri ve yapıları | [4] 4. Hafta Sunusu |
5 | Bağlama Kavramları ve İsim Kapsamları | [5] 5. Hafta Sunusu |
6 | Yapısal programlama | [6] 6. Hafta Sunusu |
7 | Altprogramlar ve Modülasyon | [7] 7. Hafta Sunusu |
8 | Parametre aktarım yöntemleri | [8] 8. Hafta Sunusu |
9 | Nesne yönelimli programlama kavramları | [9] 9. Hafta Sunusu |
10 | Programlama dillerinde hata yakalama | [10] 10. Hafta Sunusu |
11 | Programlama dillerinde eşzamanlılık | [11] 11. Hafta Sunusu |
12 | Yorumlamalı Diller ve Python | [12] 12. Hafta Sunusu |
13 | Fonksiyonel programlama kavramları | [13] 13. Hafta Sunusu |
14 | Mantıksal programlama kavramları | [14] 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. Yumusak N., Adak M.F., "Programlama Dillerinin Prensipleri", 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2018 2. Robert W. Sebesta, "Concepts of Programming languages", fourth edition, Addison-Wesley, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Programlama Dillerini paradigmalarına göre sınıflandırabilir. | ||||||||||||
2 | Dilleri evrensel ölçütlere göre değerlendirebilir. | ||||||||||||
3 | Dillerin tasarlanmasını ve yürütülmesi aşamalarını keşfetmiştir. | ||||||||||||
4 | Dillerdeki bütünlüğü algılamıştır. | ||||||||||||
5 | Etkin program ve programlama dili bilincinini kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
1. Ara Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |