Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kablosuz Algılayıcı Ağlar | BSM 460 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Abdullah SEVİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kablosuz Algılayıcı Ağlarının mimarisi, protokolü, kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olabilmek ve KAA’ları kullanarak endüstriyel uygulamalar geliştirebilmek |
Dersin İçeriği | Kablosuz Algılayıcı Ağların (KAA)’ın tanıtılması, KAA Düğüm yapısı, KAA’ların uygulama alanları, KAA katmanlı ağ yapısı, KAA’lar için geliştirilen ortam erişim katmanları, KAA’ların benzetimi, KAA’larda kullanılan işletim sistemleri, KAA temelli uygulama geliştirme, Proje sunumları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kablosuz algılayıcı ağları ve düğümleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kablosuz algılayıcı ağ uygulama alanlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kablosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen protokolleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kablosuz Algılayıcı Ağlara (KAA) Genel Bakış | |
2 | Düğüm Yapısı, Günümüzdeki Ticari Düğümler ve Uygulama Alanları | |
3 | KAA’ların Katmanlı Ağ Mimarisi ve KAA’larda Fiziksel Katman Özellikleri | |
4 | KAA’larda Veri Bağı Katmanı ve Ortam Erişim Protokolleri (IEEE 802.15.4, IEEE 802.15.6) | |
5 | KAA’larda Yönlendirme Katmanı ve Geliştirilen Protokoller | |
6 | KAA’larda Ulaşım ve Uygulama Katmanı | |
7 | Kablosuz Algılayıcı Ağlarda Kümeleme | |
8 | KAA’larda Güvenlik | |
9 | KAA’ların Modellenmesi ve Benzetimi | |
10 | KAA’lar için İşletim Sistemleri (Tinyos) | |
11 | KAA Düğümlerinin (MicaZ, IRIS, iMote) Programlanması | |
12 | KAA Düğümler ile Örnek Uygulamalar | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları (SABİS) |
Ders Kaynakları | 1. Kazem Sohraby, Daniel Minoli, and Taieb Znati. Wireless Sensor Networks: Technology, Protocols, and Applications. Wiley-Interscience. 2007 2. Feng Zhao and Leonidas Guibas, Wireless Sensor Networks: An Information Processing Approach (ISBN 1-55860-914-8), 2004. 3. I.F. Akyildiz, W. Su, Y. Sankarasubramaniam and E. Cayirci, “Wireless Sensor Networks: A Survey,” Computer Networks, Vol. 38, No. 4, pp. 393-422, March 2002. 4. OPNET, Ayrık Olay Tabanlı Benzetim Yazlımı 5. www.tinyos.net |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kablosuz algılayıcı ağları ve düğümleri tanır | 0 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
2 | Kablosuz algılayıcı ağ uygulama alanlarını bilir | 0 | 4 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 |
3 | Kablosuz algılayıcı ağlar için geliştirilen protokolleri kavrar | 0 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 5 |
2. Ödev | 5 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |