Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | BSM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CEMİL ÖZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SERAP ÇAKAR KAMAN, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN ESKİ, Öğr.Gör. AHMET ŞANSLI, Dr.Öğr.Üyesi CAN YÜZKOLLAR, Prof.Dr. CÜNEYT BAYILMIŞ, Dr.Öğr.Üyesi KAYHAN AYAR, Öğr.Gör.Dr. YÜKSEL YURTAY, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Prof.Dr. İBRAHİM ÖZÇELİK, Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK, Prof.Dr. AHMET ZENGİN, Doç.Dr. MURAT İSKEFİYELİ, Dr.Öğr.Üyesi ULAŞ YURTSEVER, Dr.Öğr.Üyesi MUSA BALTA, Dr.Öğr.Üyesi SEÇKİN ARI, Dr.Öğr.Üyesi MUHAMMED FATİH ADAK, Prof.Dr. CELAL ÇEKEN, Dr.Öğr.Üyesi İSMAİL ÖZTEL, Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN DEMİRCİ, Doç.Dr. ÜNAL ÇAVUŞOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, bilgisayar mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci bilgisayar mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine sunarak, savunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje çalışması konusunun belirlenmesi | |
2 | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
3 | Kaynak taraması | |
4 | Kaynak taraması | |
5 | Kaynak taraması | |
6 | Sistemin tasarlanması | |
7 | Sistemin planlanması | |
8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
11 | Sonuçları değerlendirme | |
12 | Projenin yazımı | |
13 | Projenin yazımı | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://cs.sakarya.edu.tr/tr/icerik/10047/37288/tasarim-ve-bitirme-calismasi |
Ders Kaynakları | http://cs.sakarya.edu.tr/sites/cs.sakarya.edu.tr/file/BitirmeSablonu_2016_v2.docx |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | ||||||||||||
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | ||||||||||||
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 25 |
2. Sözlü Sınav | 25 |
3. Sözlü Sınav | 25 |
4. Sözlü Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 260 | 260 |
Toplam İş Yükü | 260 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |