Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ayrık İşlemsel Yapılar | BSM 210 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1.Matematiksel düşünceyi, sebep-sonuç ilişkisi oluşturmayı öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bilgisayar mühendisliğindeki ve bilgisayar bilimlerindeki matematiksel tekniklere giriş,matematiksel mantık, indüksiyon, küme teorisi, bağıntılar, fonksiyonlar, cebirsel yapılar, graflar, ağaçlar ve eşleme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | |
11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kombinasyonel problemler ve teknikler | [1] 1. Hafta Sunusu |
2 | Mantık, Kümeler ve Fonksiyonlar | [1] 2. Hafta Sunusu |
3 | Cebirsel Yapılar | [1] 3. Hafta Sunusu |
4 | Tamsayılar ve Algoritmalar | [1] 4. Hafta Sunusu |
5 | Matematiksel Muhakeme | [1] 5. Hafta Sunusu |
6 | Sayma(Counting) | [1] 6. Hafta Sunusu |
7 | İleri Sayma Teknikleri | [1] 7. Hafta Sunusu |
8 | Bağıntı | [1] 8. Hafta Sunusu |
9 | Bağıntı | [1] 9. Hafta Sunusu |
10 | Graf teorisi | [1] 10. Hafta Sunusu |
11 | Graf teorisi | [1] 11. Hafta Sunusu |
12 | Ağaçlar | [1] 12. Hafta Sunusu |
13 | Eşleme | [1] 13. Hafta Sunusu |
14 | Kriptoloji | [1] 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1]http://cs.sakarya.edu.tr/nyurtay adresinde |
Ders Kaynakları | [3]Discrete mathematical strures for computer science, Bernard Kolman, Robert C.Busby, Prentice Hall,1987. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mantık ve mantıksal çıkarım temellerini öğrenir | ||||||||||||
2 | Kümeler ve fonksiyonlarla ilgili temelleri öğrenir | ||||||||||||
3 | Matematiksel sebep-sonuç ilişkisi, tümevarım ve yineleme temellerini öğrenir. | ||||||||||||
4 | Sayma temellerini, permütasyon, kombinasyon teoremlerini öğrenir | ||||||||||||
5 | Algoritma zaman karmaşıklığı hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
6 | Özyineli yapılar ve algoritmalar hakkında fikir sahibi olur | ||||||||||||
7 | Bağıntılar ve özellikleri ile ilgili temellerini öğrenir. | ||||||||||||
8 | Graf temellerini ve özelliklerini öğrenir ve belirli problemlerin çözümlerini temel veri yapısı olan graf ile gerçekleyebilir | ||||||||||||
9 | Ağaç yapısını ve özelliklerini öğrenir | ||||||||||||
10 | Matematik düşünce yapısı gelişir | ||||||||||||
11 | Matematiksel yapıları diğer bilimlerde kullanır | ||||||||||||
12 | Matematiksel çıkarsama yapabilir | ||||||||||||
13 | Yazılan algoritmaların analizi konusunda fikir üretebilir | ||||||||||||
14 | Çözümlerini algoritmik olarak ifade edebilir | ||||||||||||
15 | Soyut düşünme yeteneğini kullanabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 33 |
2. Ödev | 33 |
3. Ödev | 34 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |