Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stratejik Planlama ve Süreçlerle Yönetim (Sektör Dersi) | SAU 039 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF ELÇİN GÜNAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Sektör dersi temsilcileri: Çağla NÜMAN & Dilo Didem Akbay ÇAVUŞ (ASAŞ ALÜMİNYUM) Bu ders UZAKTAN (ONLINE) verilecektir.
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri iş dünyasının temsilcileri ile buluşturup iş yaşamındaki stratejik yönetim yaklaşımı, trendler, yönetişim araçları, birey ve kurum performansının yönetimi, uzun vadeli planlama, süreçlerle yönetim yaklaşımı konularında bilinçlendirmek ve öğrencilerin tüm bu konuların bütünleşik yönetimini ve sürekli olarak iyileştirilmesini iş yaşamındaki gerçek uygulamalar ile destekleyerek bilgi ve yetkinlik düzeylerini arttırmak. |
Dersin İçeriği | Temel düzeyde stratejik plan, hedef belirleme çalışmaları, süreç yaklaşımı, örnek olaylar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlari bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Stratejik plan yapısını bilir ve uygulamada nasıl kullanildiğini açıklar | Anlatım, | |
3 | Kurumsal ve bireysel performans yönetim sistemlerini bilir ve yorumlar | Anlatım, | |
4 | Süreçlerle yönetim yaklaşımıyla analizler yapabilir | Anlatım, | |
5 | Stratejik planlama ve süreçlerle yönetimin sürekli iyileşmeyle ilişkisini bilir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Süreç tanımlaması, özellikleri ve süreçlerle yönetimin önemi, süreç tasarımı, süreç yönetimi ve süreçlerle yönetim kavramlarının tanıtımı | |
2 | Yönetim sistemleri içinde (ISO 9001, ISO 14001, ISO 27001, ISO 45001, ISO 22000, IATF, vb.) süreç yönetimi yaklaşımının yeri | |
3 | Süreç envanterinin kurgusu ve ana-üst-alt süreç hiyerarşisi | |
4 | Süreç haritalarının oluşturulması ve SIPOC analizleri | |
5 | Süreçlerde To-Be tasarımları ve KPI yönetimi | |
6 | Süreç performans göstergelerinin yönetimi, operasyonel mükemmelliğe (Op-Ex) katkısı ve sürekli iyileştirme döngüsü | |
7 | Stratejik planlama nedir? Nasıl yönetilir? Kurumlardaki uygulamalara dair genel yaklaşım | |
8 | Stratejik planlamada kullanılan yöntemler, araçlar ve iş planları | |
9 | SWOT analizi, stratejik plan oluşturma, stratejik plan-bütçe ilişkisi ve stratejik planı gözden geçirme | |
10 | Yönetişim kavramı ve stratejik planlamada yönetişimin önemi | |
11 | Strateji ile kurumsal / bireysel performans yönetimi ilişkisi | |
12 | Stratejik planlama ve süreçlerle yönetimin entegrasyonu, ilişkili adımlara dair bilgilendirme | |
13 | Risk yönetiminin süreçler ve stratejik planlama ile ilişkisi | |
14 | Stratejik planlama & süreçlerle yönetim konularının genel değerlendirmesi ve iş hayatındaki uygulamalara yönelik tavsiyeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Balanced Score Card Metodolojisi Strateji / Richard Luecke İyiden Mükemmel Şirkete / Jim Collins |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlari bilir |
2 | Stratejik plan yapısını bilir ve uygulamada nasıl kullanildiğini açıklar |
3 | Kurumsal ve bireysel performans yönetim sistemlerini bilir ve yorumlar |
4 | Süreçlerle yönetim yaklaşımıyla analizler yapabilir |
5 | Stratejik planlama ve süreçlerle yönetimin sürekli iyileşmeyle ilişkisini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |