Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Ticaretin Temelleri (Sektör Dersi) SAU 038 0 1 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi SENA KIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Sektör dersi temsilcisi: Ömer Koray ÜNAL (E-COM GLOBAL GMBH - CEO)

Bu ders UZAKTAN (ONLINE) verilecektir.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere pandemi sonrası yeni dünya ekonomik düzeninin en kıymetli oyuncusu olan elektronik ticaretin tüm başlıklarını temel düzeyde anlatmak, e-ticaret dünyasının hacmini, oyuncularını ve işleyişini anlatarak öğrencilerin e-ticaret dünyasında kendi karakter ve yeteneklerine uygun kariyer fırsatlarını seçmelerine yardımcı olmak, bu doğrultuda sektörün nitelikli personel ihtiyacını karşılayabilecek yetkinlikte elemanların yetişmesinde katkı sağlamak.

Dersin İçeriği

E-ticaret dünyasını tanıma, temel düzeyde e-ticarette kullanılan araçları öğrenme, örnek olaylar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin ekonomik büyüklüğünü ve önemini bilir Rol Oynama, Anlatım,
2 E-ticarette kullanılan altyapı modellerini bilir Anlatım, Rol Oynama,
3 E-ticaret ile gelir elde etme modellerini bilir Anlatım, Rol Oynama,
4 Temel seviyede e-ticarette pazarlama ve ölçme modellerini bilir Anlatım, Rol Oynama,
5 Bir iş modeli ile planlama yapabilir Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 E-ticarette yazılımlar ve hazır sistemler
2 Yeni dünyada e-ticaret
3 E-ticarette ürün, kategori ve fiyat yönetiminin temelleri
4 E-ticarette operasyon yönetimi
5 E-ticarette müşteri ilişkileri yönetimi
6 Arama motoru optimizasyonunun temelleri
7 Sosyal medya yönetimi
8 E-ticaret analizi (Google Analytics aracı)
9 E-ticarette müşteri deneyimi optimizasyonu (Google Optimize aracı)
10 E-ticaret iş modelleri ve planlama
11 E-ticaret ekonomisi
12 Dijital pazarlama (Google Ads aracı)
13 Dijital pazarlama (Facebook Business aracı)
14 Dijital pazarlama (etkileyici (influencer) pazarlama, içerik pazarlama ve E-posta pazarlama)
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Köln Kütüphane (www.kolnkutuphane.de) isimli e-ticaret sitesinin oluşturulma ve gelişim süresince alınan notlar.
2-Minber (www.minber.de) isimli e-ticaret sitesinin oluşturulma ve gelişim süresince alınan notlar.
3- Dijital Pazarlama – Damina Ryan / İş Bankası Kültür Yayınları
4- İTÜ E-ticaret uzmanlığı eğitim programı ders notları
5-Google ADS – Aykut Erçelik – Dikey Eksen Yayınları
6- Uzmanından SEO – Kaan Gülten – Ceres Yayınları
7- Sorularla SEO – Kaan Gülten/ Erhan Kolci – Ceres Yayınları
8- Kuruluşlarda Süreç, Performans ve Risk Analizi/Yönetimi – Prof. Dr. M. Akif Özer – Gazi Kitabevi
9-Marka Yönetimi – Prof. Dr. Nurhan Babür Tosun – Beta Yayınları
10- Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi – Prof. Dr. Remzi Altunşık / Şuayip Özdemir / Ömer Torlak – Beta Yayınları

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin ekonomik büyüklüğünü ve önemini bilir
2 E-ticarette kullanılan altyapı modellerini bilir
3 E-ticaret ile gelir elde etme modellerini bilir
4 Temel seviyede e-ticarette pazarlama ve ölçme modellerini bilir
5 Bir iş modeli ile planlama yapabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
2. Ödev 20
3. Ödev 20
1. Kısa Sınav 10
1. Ara Sınav 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ödev 3 8 24
Kısa Sınav 1 7 7
Ara Sınav 1 9 9
Final 1 11 11
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 115
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,6
Dersin AKTS Kredisi 2