Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analog ve Dijital Haberleşme | SAU 010 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mühendislik, Fen veya Sosyal bilimler alanındaki matematik temelli dersler. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Amaç öğrencilere, haberleşme sistemlerinin temel prensiplerini, analog ve dijital haberleşmenin temel ilkelerini, sinyal ve sistemlerin zaman - frekans analizlerini ve analog - dijital haberleşmedeki modülasyon-demodülasyon tekniklerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Haberleşmenin temel ilkeleri, analog ve dijital haberleşme kavramları, vektör-sinyal analiz ve analog-dijital sinyaller, elektromagnetik dalgalar, analog-dijital sistem analizi, Fourier teorisi : olarak analog-dijital haberleşmede sinyallerin zaman-frekans dönüşüm ve analizleri, olasılık-rassal değişken-rassal sinyaller ve gürültü analizi, distorsiyonsuz iletim, kanal band genişlikleri ve filtre tasarımları, analog modülasyon-demodülasyon teknikleri, analog - dijital dönüşüm ve örnekleme teorisi, dijital modülasyon teknikleri, çoğullama ve çoklu erişim teknikleri, analog ve dijital haberleşme platformları olarak telefon, radyo, TV, Bilgisayar ağları, GSM ve uydu sistemlerinin analizi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde kullanılan temel sinyalleri tanımlayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde sinyal iletiminde kullanılan sinyal işleme tekniklerini açıklayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, analog modülasyon-demodülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, dijital modülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, gürültülü kanallarda iletim ve performansı açıklayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
6 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinin temel benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
7 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerindeki çoğullama ve çoklu erişim tekiniklerini açıklayabilmeli.basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
8 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haberleşmeye giriş : Analog ve dijital Haberleşme. | |
2 | Haberleşme mühendisliğinde vektörel analiz. | |
3 | Analog ve dijital sinyaller. | |
4 | Olasılık-rassal değişkenler-rassal sinyaller. | |
5 | Analog ve dijital sistemler. | |
6 | Fourier teorisi : Sinyallerin zaman-frekans analizleri. | |
7 | Analog haberleşme ve analog modülasyon-demodülasyon teknikleri. | |
8 | Distorsiyonsuz iletim. | |
9 | Haberleşme kanal band genişliği ve filtre tasarımı. | |
10 | Örnekleme teorisi ve dijital sinyaller. | |
11 | Dijital sinyal işleme (DSP). | |
12 | Dijital haberleşme ve dijital modülasyon teknikleri. | |
13 | Analog ve dijital haberleşme sistemlerinde çoğullama ve çoklu erişim teknikleri. | |
14 | Analog ve dijital haberleşme platformları : telefon, radyo, TV, Bilgisayar ağları, GSM ve uydu sistemlerinin analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Elektronik ders notları. Aşkın DEMİRKOL |
Ders Kaynakları | 1.Communication Systems, Simon Haykin, David Levy 2.Analog Haberlesme, Ahmet Hamdi Kayran 3.Sayısal Haberlesme, Ahmet Hamdi Kayran 4.Sinyaller & Sistemler – Haberleşme , Aşkın.Demirkol |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde kullanılan temel sinyalleri tanımlayabilmeli. |
2 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinde sinyal iletiminde kullanılan sinyal işleme tekniklerini açıklayabilmeli. |
3 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, analog modülasyon-demodülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. |
4 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, dijital modülasyon tekniklerini özümseyebilmeli. |
5 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, gürültülü kanallarda iletim ve performansı açıklayabilmeli. |
6 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerinin temel benzerlik ve farklılıklarını açıklayabilmeli. |
7 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, haberleşme sistemlerindeki çoğullama ve çoklu erişim tekiniklerini açıklayabilmeli.basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. |
8 | Dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler, basit bir haberleşme sisteminin tasarımı hususunda yetkin hissetmeli. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 32 | 2 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |