Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmeler İçin Sistem Analizi ve Dizaynı | ISL 348 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Temel işletme derslerini tamamlamış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Serdar Geçer |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin karmaşık işletme ve iş dünyası sistemlerini anlayabilmeleri, çözümleyebilmeleri, ve yeni sistemleri baştan sona dizayn edip geliştirebilmeleri için gerekli bilgi, yöntem ve teknikler ile aşinalık sağlanmasıdır. Ders ağırlıklı olarak bilişim sistemleri ve yönetim bilişim sistemleri odaklı işlenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste, sistem analiz teknikleri, sistem geliştirme teknikleri, bu amaçla gerçekleştirilecek safhalar ve her bir safhada neler yapılması gerektiği işlenecektir. Bilgisayar destekli sistem analiz ve dizayn araçları derste kullanılacaktır. Öğrenciler gruplar halinde gerçek hayatta kullanılan veya kullanılabilecek bir sistemi aşağıda belirtilen safhaları izleyerek önce analiz edecek daha sonrada geliştireceklerdir. 1) Varolan Sistemlerin Araştırmasını Yapma 2) Bilgi Toplama Tecrübesini Kazanma 3) Sistemdeki Kişilerle İletişim Kurma 4) Sistemi Analiz Etme 5) Yeni Sistemi Tasarlama 6) Yeni Sistemin İşlem ve Veri Tabanlarını Oluşturma |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sistem kavramı ve bununla ilgili terminolojinin tanımlanması ve adlandırılması, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Sistem analizi ile sistemin çözümlenmesi, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Yeni sistemlerin geliştirilmesi için izlenecek safhaların detaylı incelenmesi ve tanımlanması, | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Sistem analiz ve geliştirilmesinde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin gerçek hayattaki projelere uygulanması | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sistem geliştirme hayat döngüsünde yeralan aşamalardın tanımlanması ve yapılan aktivitelerin yorumlanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Tüm ders içeriğinin dönem boyunca gerçek hayatta kullanılacak bir sistemin analiz ve geliştirilmesi için uygulanması amaçlanmaktadır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern Sistem Analizi ve Dizayni | |
2 | Bilisim Sistemlerinin Yetkinlikleri | |
3 | Bilisim Sistemleri Projelerinin Tanimlanmasi | |
4 | Sistem Gelistirme Yaklasimlari | |
5 | Proje Onerilerinin Sunumu * | |
6 | Sistem Analizi Sureci | |
7 | Sistem Analizi Teknikleri | |
8 | ARASINAV | |
9 | Surec Modelleme | |
10 | Veri Modelleme | |
11 | Sistem Dizayni | |
12 | Bilisim Sistemleri Proje Yonetimi | |
13 | Proje Sunumları * | |
14 | Proje Sunumları * |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | System Analysis and Design, Kenneth E. Kendall & Julie e. Kendall, Prentice Hall, 2002 Modern Systems Analysis and Design, J.S.Valacich&J.F. George & J. Hoffer, Prentice Hall Systems Analysis and Design Methods, Jeffrey L. Whitten, Lonnie D. Bentley & Kevin Dittman Systems Analysis and Design for the Global Enterprise, Lonnie D. Bentley & Jeffrey L. Whitten |
Ders Kaynakları | Vaka çalışmaları ve diğer gerekli notlar öğrencilere verilecektir |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sistem kavramı ve bununla ilgili terminolojinin tanımlanması ve adlandırılması, | |||||||||
2 | Sistem analizi ile sistemin çözümlenmesi, | |||||||||
3 | Yeni sistemlerin geliştirilmesi için izlenecek safhaların detaylı incelenmesi ve tanımlanması, | |||||||||
4 | Sistem analiz ve geliştirilmesinde kullanılan farklı yöntem ve tekniklerin gerçek hayattaki projelere uygulanması | |||||||||
5 | Sistem geliştirme hayat döngüsünde yeralan aşamalardın tanımlanması ve yapılan aktivitelerin yorumlanması | |||||||||
6 | Tüm ders içeriğinin dönem boyunca gerçek hayatta kullanılacak bir sistemin analiz ve geliştirilmesi için uygulanması amaçlanmaktadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |