Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İnternette Pazarlama ISL 328 6 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Teknolojik gelişmeler İnternet kullanımı ile iş hayatına girmiş bulunmaktadır. Bu da yeni çalışma alanları ortaya çıkarmaktadır. İnternette pazarlama, bu bağlamda, Türk ve dünya işletmecileri için yeni bir kavram oluşturmaktadır. Bu derste, bu alanda görülen bilgi eksikliği giderilmeye çalışılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste iletişim teknolojisi ve internet ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak internetin gelişimi, pazarlama açısından internetin sunduğu fırsatlar, internette pazarlama ile ilgili sorunlar ve çözüm yolları, pazarlama aracı olarak internet, reklam ve satış aracı olarak internet ve internetin benzer ortamlarda kıyaslanması konularına da değinilecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme,
2 Disiplin içi ve disiplinlerarası takımları birlikte çalıştırma Anlatım, Problem Çözme,
3 Yenilikçi ve değişime açık olarak girişimcilik becerisini yaşam boyu gösterebilme Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Anlatım, Tartışma,
4 Kendini ifade etme ve temsil etme konusunda gerekli iletişim becerisini kullanma Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma,
5 İnternetin sunduğu fırsatları kullanma Anlatım, Grupla Çalışma,
6 İnternet bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme Anlatım, Problem Çözme,
7 Doğrudan pazarlama aracı olarak interneti kullanabilir
8 İnternet üzerinden pazarlama süreçlerini uygulayabilir
9 İnternet üzerinden pazarlama karması oluşturabilir
10 İnternette pazarlama stratejileri oluşturabilir
11 Online alışveriş yapabilir
12 Sanal mağaza oluşturabilir
13 İnternet üzerinde pazarlama araştırması yapabilir
14 İnternet üzerinde reklam yapabilir
15 İnternet üzerinde pazarlama uygulamaları yapabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Doğrudan pazarlama aracı olarak internet Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
2 İnternetin ortaya çıkışı Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
3 İnternette pazarlar Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İncKırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş
4 İnternette pazarlamanın üstünlükleri Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
5 İnternette pazarlama için gerekli alt yapı Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
6 İnternet üzerinden pazarlama süreci Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
7 Pazarlama karmasının oluşturulması Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
8 Sanal alışveriş modelleri Hanson, Ward (2000) PrincipleKırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş. s of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.
9 ARASINAV
10 İnternette pazarlama stratejileri Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College PublishingJones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İncKırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
11 İnternette pazarlama araştırması Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College PublishingJones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc. Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş. .
12 İnternette reklam Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College PublishingJones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.187
13 İnternette pazarlama uygulamaları ve karşılaşılan sorunlar Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
14 Ödev sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma
2 Disiplin içi ve disiplinlerarası takımları birlikte çalıştırma
3 Yenilikçi ve değişime açık olarak girişimcilik becerisini yaşam boyu gösterebilme
4 Kendini ifade etme ve temsil etme konusunda gerekli iletişim becerisini kullanma
5 İnternetin sunduğu fırsatları kullanma
6 İnternet bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme
7 Doğrudan pazarlama aracı olarak interneti kullanabilir
8 İnternet üzerinden pazarlama süreçlerini uygulayabilir
9 İnternet üzerinden pazarlama karması oluşturabilir
10 İnternette pazarlama stratejileri oluşturabilir
11 Online alışveriş yapabilir
12 Sanal mağaza oluşturabilir
13 İnternet üzerinde pazarlama araştırması yapabilir
14 İnternet üzerinde reklam yapabilir
15 İnternet üzerinde pazarlama uygulamaları yapabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 30
2. Ödev 30
Toplam 60
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5