Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Matematiği | ISL 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Genel Matematik dersinden başarılı olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sistematik ve sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, problem çözme alışkanlıklarının kazandırılması ve teorik matematik bilgilerinin işletme problemlerine uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, permütasyon ve kombinasyon, finans matematiği, limit, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, vektörler ve matrisler ve doğrusal programlama konularına değinilecektir |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Çözüm metotlarını geliştirme | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finans Matematiği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Finans Matematiği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Finans Matematiği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Finans Matematiği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Finans Matematiği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Excel'de İşletme Matematiği Uygulamaları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Doğrusal programlama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Doğrusal programlamada modelleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Grafik Yöntem ile Çözüm | |
10 | Excel'de İşletme Matematiği Uygulamaları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Matrislerde Temel İşlemler ve Uygulama Örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Determinant ve Ters Matris | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Matrislerin Denklem Sistemlerinin Çözümünde Kullanılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Matrislerin İşletme Uygulamaları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Balaban, Erdal., (2004), Temel Matematik ve işletme Uygulamaları, Literatür Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Kaynakları | Tulunay, Yılmaz, (2006), İşletme Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama | |||||||||
2 | Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme | |||||||||
3 | Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama | |||||||||
4 | Çözüm metotlarını geliştirme | |||||||||
5 | Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme | |||||||||
6 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |