Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletme Matematiği ISL 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Genel Matematik dersinden başarılı olmak

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SAMET GÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin sistematik ve sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, problem çözme alışkanlıklarının kazandırılması ve teorik matematik bilgilerinin işletme problemlerine uygulanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, permütasyon ve kombinasyon, finans matematiği, limit, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, vektörler ve matrisler ve doğrusal programlama konularına değinilecektir

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
2 Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
3 Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
4 Çözüm metotlarını geliştirme Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
5 Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem,
6 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Finans Matematiği Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Finans Matematiği Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Finans Matematiği Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Finans Matematiği Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Finans Matematiği Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Excel'de İşletme Matematiği Uygulamaları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Doğrusal programlama Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 Doğrusal programlamada modelleme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
9 Grafik Yöntem ile Çözüm
10 Excel'de İşletme Matematiği Uygulamaları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Matrislerde Temel İşlemler ve Uygulama Örnekleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Determinant ve Ters Matris Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Matrislerin Denklem Sistemlerinin Çözümünde Kullanılması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Matrislerin İşletme Uygulamaları Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Balaban, Erdal., (2004), Temel Matematik ve işletme Uygulamaları, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Kobu, Bülent, (1997), İşletme Matematiği, Avcıol Basım Yayın, İstanbul.

Ders Kaynakları

Tulunay, Yılmaz, (2006), İşletme Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama
2 Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme
3 Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama
4 Çözüm metotlarını geliştirme
5 Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme
6 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5