Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mevlana Düşüncesi | SAU 152 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi Büşra ÇAKMAKTAŞ Dr.Öğr.Üyesi Ayşegül METE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacını Mevlana´nın önemli eseri Mesnevi'den hareketle Mevlana düşüncesinin anlatılmasını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Mesnevi´deki Konular, Allah, Hz. Peygamber, Peygamberler, Dünya, İnsan, Nefs, Ruh, Ahlak, Manevi Eğitim, İnsan-ı Kamil... |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mevlana ve Mesnevi ile ilgili unsurları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Mesnevi´nin Tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Mesnevi´deki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Mesnevi´deki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Mesnevi yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Mesnevi´nin tasavvufa katkısını değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Mevlana´nın Hayatı Eserleri | |
3 | Mesnevi´nin Tanıtımı | |
4 | Mesnevi´den Seçmeler-I | |
5 | Mesnevi´den Seçmeler-II | |
6 | Mesnevi´den Seçmeler-III | |
7 | Mesnevi´den Seçmeler-IV | |
8 | Mesnevi´den Seçmeler-V | |
9 | Mesnevi´den Seçmeler-VI | |
10 | Mesnevi´den Seçmeler-VII | |
11 | Mesnevi´den Seçmeler-VIII | |
12 | Mesnevi´den Seçmeler-IX | |
13 | Mesnevi´den Seçmeler-X | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mevlana, Mesnevi (Konularına Göre Mesnevi Tercümesi, hzl. Şefik Can), Ötüken Neşriyat, İstanbul 2009. |
Ders Kaynakları | [1] Mevlana Celaleddin-i Rumi, Mesnevi-i Şerif şerhi. (terceme ve şerh Ahmed Avni Konuk, Yay. haz. S. Eraydın, M. Tahralı) Gelenek Yayıncılık, İstanbul 2004. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Mevlana ve Mesnevi ile ilgili unsurları anlatır. |
2 | Mesnevi´nin Tasavvuf tarihindeki yerini durumu tasvir edip açıklar. |
3 | Mesnevi´deki tasavvufi konuları örnekler, yorumlar. |
4 | Mesnevi´deki tasavvufi düşünceyi ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. |
5 | Mesnevi yorumlarını geneller. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. |
6 | Mesnevi´nin tasavvufa katkısını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |