Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kur’An Kıssalarının Çağdaş Yorumu | SAU 171 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, kıssa kavramını analiz etmeyi, kıssa ile ilgili temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Kıssa kavramının analizi ve kıssa türünün tarihçesi, Kuran kıssalarının çeşitleri ve sınıflandırılması, Kuranda kıssaların anlatım metodu, Bazı kıssaların analizi ve öğretimi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kıssa kavramını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kıssaların önemi ve amacını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kuran kıssalarının tarihi açıdan değerini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
4 | Kuranda kıssaların anlatım metodunu bilir ve örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
5 | Kurandaki bazı kıssaları analiz eder | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Kurandaki bazı kıssaların öğretimi için strateji geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kıssa kavramının analizi ve kıssa türünün tarihçesi | |
2 | Kıssaların önemi ve amacı | |
3 | Kuran kıssalarının çeşitleri ve sınıflandırılması | |
4 | Kuran Kıssalarının tarihi açıdan değeri | |
5 | Kıssalarda görülen temel unsurlar-Kuranda kıssaların anlatım metodu | |
6 | Hz. Adem Kıssasının anlizi | |
7 | Hz. İbrahim Kıssasının analizi | |
8 | Hz. Yusuf Kıssasının analizi | |
9 | Hz. Yusuf Kıssasının analizi | |
10 | Hz. Lokman Kıssasının analizi | |
11 | Karun Kıssasının analizi | |
12 | Hz. Musa Kıssasının analizi | |
13 | Ashab-Kehf Kıssasının analizi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kutub, S. (1999). Kuranda Edebi Tasvir, İstanbul: Ravza Yayınları Sayı, A (1999). Firavun, Haman ve Karun Karşısında Hz. Musa, İstanbul: İz Yayınları Şengül, İ. (1994). Kuran Kıssaları Üzerine, İzmir: Işık yayınları Şimşek, M. S. (1998). Kuran Kıssalarına Giriş, İstanbul: Yöneliş Yayınları Yıldırım, S. (1979). Kuran-ı Kerimde Kıssalar, A.Ü.İ.İ.F.D., S.,3 s.37-97. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kıssa kavramını analiz eder |
2 | Kıssaların önemi ve amacını açıklar |
3 | Kuran kıssalarının tarihi açıdan değerini tartışır |
4 | Kuranda kıssaların anlatım metodunu bilir ve örneklendirir |
5 | Kurandaki bazı kıssaları analiz eder |
6 | Kurandaki bazı kıssaların öğretimi için strateji geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |