Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürümüzde Hadis | SAU 151 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anadolu ve Rumeli´de yaşayan Müslümanların kültür yapısı üzerinde sünnetin ve hadisin tesiri hakkında bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | Bu derste aslı bir hadis veya sünnette bulunup kültürümüzde yer alan bazı uygulamaların örnekleri verilecek ve bunların açıklamaları yapılıp hadis kaynaklarındaki yerlerine işaret edilecektir. Misafiri dış kapıya kadar uğurlamak, yeni elbise giyene söylenen sözler, ölünün arkasından kötü konuşmamak, ekmeğe hürmet göstermek misal olarak verilebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kur´an-Sünnet birlikteliğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Hadis-Sünnet ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kültür ve medeniyetin şekillenmesinde hadislerin rolünü tespit eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sünnetin bireysel ve toplumsal fonksiyonunu değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Hadislerin kültür haline gelişini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Atasözü ve deyimlerimizdeki hadis etkisini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Hadis ve Sünnet | |
2 | Toplum ve Din | |
3 | Kültür, Medeniyet ve Kültür Değişmeleri | |
4 | Müslüman Bir Toplumun Kültüründe Sünnet | |
5 | Sünnet ve Kur´an, Kur´an´ın Açıklayıcısı Olarak Sünnet | |
6 | Sünnetin Ferdi Şekillendirmesi I | |
7 | Sünnetin Ferdi Şekillendirmesi II | |
8 | Sünnetin Toplumu Şekillendirmesi I | |
9 | Sünnetin Toplumu Şekillendirmesi II | |
10 | Hadislerde Türkler | |
11 | Hadislerin Türk Atasözlerine Etkisi | |
12 | Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler I | |
13 | Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler II | |
14 | Geleneğimizden hadis ve sünnete örnekler III |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | AHATLI, Erdinç, Kültür Yapımızda Hadisler, İstanbul 2011 |
Ders Kaynakları | 1. Başaran, Selman, Hadislerin Türk Atasözlerine Etkisi, Bursa 1994 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Kur´an-Sünnet birlikteliğini kavrar |
2 | Hadis-Sünnet ilişkisini analiz eder. |
3 | Kültür ve medeniyetin şekillenmesinde hadislerin rolünü tespit eder |
4 | Sünnetin bireysel ve toplumsal fonksiyonunu değerlendirir. |
5 | Hadislerin kültür haline gelişini analiz eder |
6 | Atasözü ve deyimlerimizdeki hadis etkisini çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |