Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İslam Düşüncesi | SAU 177 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL BATAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İslam düşüncesini analiz etmek |
Dersin İçeriği | İslam düşünce ekollerini bilmek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İslam Düşüncesini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | İslam Düşünce ekollerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | İslam Düşünce ekollerinin ana karakterini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | İslam Felsefesinde Çeviri Hareketinin Sebebini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | İslam düşüncesindeki figürleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İslam düşünce geleneğindeki tartışmalara hakim olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslami ilimlerin oluşumu-tarih | |
2 | İslami ilimler-fıkıh, hadis | |
3 | İslam düşüncesinin oluşumunun arka planı | |
4 | İslam düşüncesi-disiplinler | |
5 | İslam düşüncesi ve kelam | |
6 | İslam düşüncesi ve kelam | |
7 | İslam düşüncesi ve kelam | |
8 | İslam düşüncesi ve tasavvuf | |
9 | İslam düşüncesi ve tasavvuf | |
10 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
11 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
12 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
13 | İslam düşüncesi ve felsefe | |
14 | İslam düşüncesi ve felsefe |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Montgomery Watt, İslam Düşüncesinin Teşekkül Devri, (Sarkaç yayınları, 2010) Mian Muhammed Şerif, Klasik İslam Filozofları ve Düşünceleri, (İstanbul: İnsan Yayınları,2000) Ebu´l-Ala Afifi, İslam Düşüncesi Üzerine Makaleler |
Ders Kaynakları | İslam Düşüncesi Tarihi,Mian Muhammed Şerif (ed.), (İstanbul: İnsan Yayınları, 1990) |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | İslam Düşüncesini bilir. |
2 | İslam Düşünce ekollerini tanır. |
3 | İslam Düşünce ekollerinin ana karakterini kavrar. |
4 | İslam Felsefesinde Çeviri Hareketinin Sebebini anlar. |
5 | İslam düşüncesindeki figürleri bilir. |
6 | İslam düşünce geleneğindeki tartışmalara hakim olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |