Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Eğitiminde Güncel Meseleler | SAU 161 | 0 | 1 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, din eğitiminin güncel konuları hakkında öğrencileri bilgilendirmeyi ve bu konuları tartışmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Din Politikaları ve Din Eğitimi İlişkisi, Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi, Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi, Eğitimde Güncel Gelişmeler ve Din Eğitimi, İslam ve Barış Eğitimi vd. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin din ve eğitim üzerindeki etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Din politikalarının eğitim ve din eğitimi üzerindeki etkilerini bilir ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Avrupa Birliği ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çoğulculuk ve din eğitimi ilişkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Eğitimdeki yeni gelişmelerin din eğitimine etkilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Din eğitimi ile ilgili bazı konuları öğrenir (hoşgörü eğitimi, barış eğitimi, çevre eğitimi, değerler eğitimi vb.) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşme, Din ve Eğitim | |
2 | Din Politikaları ve Din Eğitimi İlişkisi | |
3 | Avrupa Birliği Ülkelerinde Din Eğitimi | |
4 | Dini Çoğulculuk ve Din Eğitimi | |
5 | Çoğulcu Din Eğitimi Modelleri | |
6 | Eğitimde Güncel Gelişmeler ve Din Eğitimi | |
7 | Vatandaşlık Eğitimi ve Din Eğitimi | |
8 | İslam ve Barış Eğitimi | |
9 | Değerler Eğitimi | |
10 | Hoşgörü Eğitimi | |
11 | Çevre Eğitimi | |
12 | Ruh Sağlığı ve Din Eğitimi | |
13 | Ölüm Eğitimi | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Kaymakcan, R. (edt). (2006).Çok Kültürlülük, Eğitim ve Din Eğitimi, İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Küreselleşmenin din ve eğitim üzerindeki etkilerini analiz eder. |
2 | Din politikalarının eğitim ve din eğitimi üzerindeki etkilerini bilir ve tartışır |
3 | Avrupa Birliği ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını bilir |
4 | Çoğulculuk ve din eğitimi ilişkisini tartışır |
5 | Eğitimdeki yeni gelişmelerin din eğitimine etkilerini öğrenir |
6 | Din eğitimi ile ilgili bazı konuları öğrenir (hoşgörü eğitimi, barış eğitimi, çevre eğitimi, değerler eğitimi vb.) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |